مدیرعامل متروی تهران:

نیمی از پیش پرداخت قرار داد 630 واگن پرداخت شد

تهران (پانا) - مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه برای تامین ۶۳۰ دستگاه واگن از محل تبصره ۱۹، سازمان برنامه بودجه را اختصاص داد گفت نیمی از ۱۵ درصد پیش پرداخت عملیاتی شده است و پیش از پایان این ماه روند تکمیل قرارداد آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نیمی از پیش پرداخت قرار داد 630 واگن پرداخت شد

رضا شیخ طاهری در نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شرکت واگن‌سازی یکی از به روز ترین زیرساخت‌های ریلی با هدف توسعه حمل و نقل شهری است، اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته در توسعه ناوگان گام خوبی برداشته شده و تولید هزار و ۱۱۰ دستگاه واگن نشان دهنده توانایی این شرکت است.

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی شهر تهران با اشاره به به روز بودن سلامت فنی واگن‌های تهران، یادآور شد: امیدواریم شاهد توسعه همکاری‌های بیشتر برای توسعه مترو پایتخت باشیم و با توجه به عزم مدیریت شهری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، این مهم اراده جدی نیروهای ما را می‌طلبد.

وی همچنین تصریح کرد: ما کاملا آمادگی داریم که از تمام توان خود برای توسعه ناوگان استفاده کنیم؛ نوسازی در قالب پروژه ۶۳۰ دستگاه واگن و ۱۱۳ دستگاه واگن ملی اتفاق خواهد افتاد و ما خود را بازیگر اصلی در حوزه نوسازی و بازسازی مترو می‌دانیم.

شیخ طاهری اعلام کرد: ما تاکنون بیش از ۹۲ درصد پروژه اورهال قطارهای DC را انجام داده‌ایم.

وی همچنین در جریان بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران از مجموعه واگن سازی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص تولید مخازن زباله در این شرکت گفت: ما در شرکت واگن سازی تهران یک زیرساخت تولیدی داریم. پیشتر ظرفیت تولید دو سالن بزرگ ما کامل نبود؛ بر همین اساس مدیرعامل وقت تصمیم گرفته برای تکمیل این ظرفیت از ظرفیت‌های موجود برای تولید مخازن زباله استفاده کند؛ البته این کار در آن مقطع برای تکمیل این سالن‌های تولیدی کار درستی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بی‌تردید ظرفیت‌های این مجموعه باید برای کارهای بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد، یادآور شد: تولید مخازن زباله در سال ۱۴۰۱ انجام شده بوده و در حال حاضر تولید این مخازن متوقف شده است؛ کارخانه‌ای با این زیرساخت باید به سراغ کارهای بزرگ برود و تولید کارهای بزرگ را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی شهر تهران تاکید کرد: این مجموعه یک کارخانه تولید واگن بوده اما به دلایلی در سال‌های قبل تولید واگن‌ها متوقف شده بوده و برای حفظ حیات مجموعه و لزوم انجام کار در آن به سراغ تعمیر و نگهداری واگن‌ها رفته و کل کار مجموعه به این امر اختصاص پیدا کرده است ولی ما رسالتی را بر عهده داریم که باید آن را اجرایی کنیم و این رسالت، تولید واگن است.

محسن هرمزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای واگن ملی کارگروهی در مترو با مشارکت معاونت فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد و پلتفرمی زیر نظر مترو تهران شکل گرفت، خاطرنشان کرد: ۱۱۳ دستگاه شامل ۱۰۵ و ۸ دستگاه واگن در این پلتفرم تعریف شده است.

وی با بیان اینکه جلسات سال قبل برگزار شد و به دلیل عدم حضور برخی نمایندگان به نتیجه نرسید، خاطرنشان کرد: در خرداد ماه جلسات برگزار و قراردادها عملیاتی خواهد شد.

هرمزی با اعلام اینکه اولین رام ۱۲ ماه پس از قرارداد تولید می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم یک رام که تاکنون ساخته شده به تعداد ۸ یا ۹ واگن برسد. این قطار سال قبل با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد اما قطعات آن از سایر قطارها جمع‌بندی شده بود و در دو سال اخیر به ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بر اساس تولید ملی رسید و یا به عبارتی ۸۵ درصد تولید داخلی است.

هرمزی با بیان اینکه تست‌ها در حال نهایی شدن است، یادآور شد: یک شرکت بین المللی فرآیندها را پایش می‌کند؛ تست‌ها بیش از ۹۲ درصد پیشرفت دارد و باید خط‌هایی همچون خط ۴ در اختیار قرار بگیرد تا تست نهایی انجام شود و با توجه به ترافیک خط، باید شرایطی فراهم شود که تست‌های مکرر صورت بگیرد.

وی افزود: ۷۷ میلیون یورو توسط معاونت اول ریاست جمهوری از محل بودجه نفت اختصاص یافت و قرارداد کارگزاری برای ۱۱۳ واگن با بانک شهر منعقد و فروش نفت انجام شده و در مرحله دریافت پول است.

وی افزود: پس از اینکه سازمان برنامه و بودجه اقدامات کارسازی را انجام داد پول واریز می‌شود و در حال تسریع روند و کاهش زمان ساخت هستیم.

هرمزی با بیان اینکه برای احداث خط ۱۰ در محل شفت دریاچه مونتاژ تی بی ام در حال انجام است، گفت: در تیرماه حفاری برای خط ۱۰ آغاز خواهد شد؛ احداث شفت با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شد و در حال حاضر برای مونتاژ تی‌بی‌ام آماده شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه برای خط ۱۱ نیز مدل مالی با مپنا پیش می‌رود، تصریح کرد: با قرارگاه خاتم برای خط ۹ نیز در حال انعقاد قرارداد هستیم؛ همچنین برای توسعه غربی خط ۴ در تفاهم نامه با بنیاد مسکن، ملکی را با پروانه واگذار می‌کنیم و پس از تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

هرمزی با بیان اینکه برای تامین ۶۳۰ دستگاه واگن از محل تبصره ۱۹، سازمان برنامه بودجه را اختصاص داد گفت: نیمی از ۱۵ درصد پیش پرداخت را عملیاتی کردیم و پیش از پایان این ماه روند تکمیل قرارداد آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار