مدیر آموزش و پرورش کلات:

پیشرفت جامعه و کشور به‌واسطه آموزش و پرورش شکل می‌گیرد

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات گفت پیشرفت جامعه و کشور به واسطه آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت جامعه و کشور به‌واسطه آموزش و پرورش شکل می‌گیرد

رمضان پروانه در نشست شورای معلمان و دبیران آموزشگاه مرحوم صلاحی روستای حمام قلعه عنوان کرد: ما معلمان نباید از بسیاری از موضوعات مغفول بمانیم، یکی از مهمترین آنها ایجاد تمدن نوین اسلامی است. گاهی یک موضوع کوچک موجب تشکیل تمدن خواهد شد، اگر این مقوله را به فرهنگ تبدیل کنیم، آن تمدنی که مدنظرمان است شکل گرفته است. معلمان بدون هیچ بهانه و واسطه ای در شکل گیری تمدن نوین اسلامی تاثیر بسزایی دارند. ما باید به دنبال آن باشیم که چگونه در این امر مهم تاثرگذار باشیم، اگر اراده ای بر این موضوع داشته باشیم، موفق خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: گاهی برایمان سوال ایجاد می شود که جایگاه معلمی کجاست و در چه سطحی قرار دارد، در نظرسنجی هایی که صورت گرفته بیشترین اعتماد، به قشر معلمان است. ما به عنوان متولیان اصلی تعلیم و تربیت برای ارتقای جایگاه خود باید تلاش کنیم.

این‌مقام مسئول یکی دیگر از موضوعاتی که در دستگاه تعلیم و تربیت باید به آن توجه شود را اسناد بالادستی دانست و افزود: ما باید بدانیم در نظام جمهوری اسلامی و در برنامه توسعه ششم و هفتم و در سند تحول بنیادین، به چه میزان به آموزش و پرورش توجه شده است. در تمامی کشورهایی که به توفیقات و دستاوردهای مهمی دست پیدا کرده اند به واسطه توجه به نظام آموزش و پرورش بوده است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات، پیشرفت جامعه و کشور را به واسطه آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: برای تحقق اهداف و پیشرفت آموزش و پرورش باید به دنبال الزامات و اقداماتی باشیم که بخش اعظم آن بر عهده ما معلمان است. به همان میزانی که بر مولفه های مختلف همانند نظام تعلیم و تربیت، جامعه پردازی، موضوعات معنوی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... اثرگذاری داشته باشیم، به همان مقدار نیز جایگاه خود را ارتقا داده ایم.

وی تاکید کرد: ما اگر بتوانیم دانش آموزانی را تربیت کنیم که در جامعه اثرگذار باشند،حقوق شهروندی را رعایت کنند، بااخلاق، باتقوا و اهل معنویت باشند و رشد علمی پیدا کرده و بتوانند از مرزهای علمی عبور کنند، به همان میزان جایگاه ما نیز بالا می رود. چرا که خروجی محصول ما را جامعه دریافت کرده است، اینجاست که می توانیم تمدن سازی کنیم. اگر نگاه ما این باشد که فقط سر کلاس حاضر شویم و تا پایان وقت صرفا به تدریس بپردازیم، قطعا تغییری رخ نخواهد داد. ما با سایر دستگاه ها تفاوت داریم، نباید در آموزش و پرورش نگاه کارمندی داشته باشیم.

پروانه در‌ جمع همکاران آموزشگاه های متوسطه اول و ابتدایی صلاحی روستای حمام قلعه افزود: نباید بگذاریم بین اقتصادِ معلم و تربیت دانش آموز رابطه ای وجود داشته باشد، رابطه فقط باید بین وجدان و اخلاق کاری و تلاشی که معلم برای دانش آموز به هر میزانی که می تواند انجام دهد وجود داشته باشد. اگر معلمی از سر عشق و دلسوزی وظیفه اش را انجام داده و نگاه او تمدنی، بسیط و وسیع باشد، به همان میزان نیز در تعلیم و تربیت اثرگذاری وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش کلات اظهار کرد: نگاه ما باید نسبت به موضوعات تعلیم و تربیت به گونه ای باشد تا انسان هایی تربیت شوند که حداقل خودمان از عملکرمان راضی بوده و در جامعه بتوانیم با سربلندی گام برداریم. ما نباید صرفا به دنبال آموختن دروس به دانش آموزان باشیم، آموختن مهارت‌های تربیتی، مهارت‌های زندگی و... را باید در دستور کارمان قرار دهیم.

وی اظهار کرد: امروزه بر سوادهای موجود در دنیا تاکید ویژه ای شده است، داشتن سوادهایی همچون سواد دیجیتال، اقتصادی، رسانه، مالی، عاطفی، تحلیلی، انرژی و...لازمه زندگی ایده آل افراد در جامعه است که آموزش بسیاری از آنها بر عهده آموزش و پروش است. نتیجه کار ما در جامعه نمود دارد و باید بر زندگی افراد اثرگذاری لازم را داشته باشد و فرد بتواند مفید و موثر واقع شود. آموزش دادن این مسائل مبتلابه وظیفه ماست، چرا که عمده مشکلات امروز در جامعه بدلیل نبود آموزش درست است.

وی در پایان گفت: دانش آموزانی که همچون لوحی سفید در اختیار ما هستند را باید با داده ها و اطلاعات درست آموزش دهیم و این اطلاعات تبدیل به دانش و این دانش تبدیل به خرد شود تا به حیات طیبه ای که مد نظرمان است برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار