نشست نمایندگان نواحی مشهد و برخی شهرستان‌های خراسان‌رضوی با نماینده مجلس 

مشهد (پانا) - نماینده مجلس مشهد بیان کرد در نشست مشترک نمایندگان نواحی و برخی شهرستان‌ها که جلسه‌ای با محوریت کارهای کارشناسی بود، مشکلاتی بیان شد که فرصتی عالی بود تا مسائل حوزه تعلیم و تربیت متناسب با امروز مرور شود و تفاهمی ایجاد شود که اولویت‌های اصلی برای پیگیری مشخص شود.

کد مطلب: ۱۳۷۳۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نشست نمایندگان نواحی مشهد و برخی شهرستان‌های خراسان‌رضوی با نماینده مجلس 

جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس مشهد عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در این نشست بیان شد کمبود نیروی انسانی بود. با توجه به آمار بالای بازنشستگان امسال، یکی از اولویت ها جذب نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش است که برای جذب نیروی انسانی باید برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها دوره تایید دبیری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: حل این مسئله دست دستگاه های کشور و دولت است که مجلس این را پیگیری خواهد کرد.

کریمی قدوسی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که اشاره شد این بود که با وجود همه تلاش های انجام شده نظام و خیرین مدرسه ساز، کمبود فضای آموزشی داریم، به طوری که بعضی از کلاس ها ۴۰، ۴۵ نفره تشکیل می‌شوند و یا به دلیل قدیمی بودن مدارس امکان استفاده از برخی کلاس ها نیست.

نماینده مجلس مشهد گفت: مسائل آموزش و تربیتی دغدغه‌ همه‌ی ما بود، بیماری کرونا حدود ۳ سال مسائل تربیتی و آموزشی را تعطیل کرده بود و این باعث افت تحصیلی و افت فرهنگی شد که باید جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان ایرانی از تراز هوش و استعداد بالایی نسبت به دیگر کشورها برخوردارند و اگر ما امروزه دانشمند یا دانشجویی نخبه می‌بینیم، ریشه تعلیم و تربیت آنان در مدرسه است.

کریمی قدوسی ادامه داد: همچنین در مسائل فرهنگی، جمهوری اسلامی از دوره‌ دفاع مقدس ۵ هزار معلم و ۳۶ هزار دانش آموز شهید دارد که برای دفاع از دین و فرهنگشان شهید شدند، به طوری که این فرهنگ ایثار در کتاب های دانش آموزان آمده است.

وی در پایان گفت: ما باید این فرهنگ ملی جمهوری اسلامی را یاداوری کنیم که شاهد افت فرهنگی و تحصیلی دانش آموزان نباشیم.

دانش آموز خبرنگار: زهرا زراعت‌کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار