رئیس سازمان ثبت احوال تاکید کرد؛

تدوین و اجرای برنامه‌های سازمان ثبت احوال مبتنی برمبانی علمی و مطالعات راهبردی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، گفت برنامه‌های سازمان ثبت احوال کشور مبتنی بر مبانی علمی و مطالعات راهبردی تدوین و اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۲۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تدوین و اجرای برنامه‌های سازمان ثبت احوال مبتنی برمبانی علمی و مطالعات راهبردی

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور ، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان ثبت احوال کشور و دانشگاه آزاد اسلامی با حضور هاشم کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد.

در این مراسم هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: سازمان ثبت احوال یکی از قدیمی ترین سازمان های حاکمیتی در کشور است وتوانسته ضمن پاسداری ازهویت ملی خدمات گوناگونی را به میهن اسلامی‌مان ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های سازمان ثبت احوال کشور مبتنی برمبانی علمی ومطالعات راهبردی تدوین و اجرا می شود، افزود: این امر ثابت شده است که اگر بخواهیم در مسیر صحیح پیش برویم باید از توان علمی کشور در تمام زمینه‌ها بهره مند شویم.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم یک چشم انداز و برنامه ریزی صحیحی برای آینده داشته باشیم باید مبتنی بر پژوهش و مبانی علمی باشد.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه جهان اسلام است، گفت:این دانشگاه از توان علمی و ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و ما می‌توانیم در زمینه خدمات هویتی وحرکت به سمت هوشمندسازی سازمان ازآن بهره مندشویم.

وی ادامه داد: این مسیر تنها به موضوعات هویتی ختم نمی شود و دربسیاری ازهمکاریهای پژوهشی برای ارتقای سرمایه اجتماعی کشوراستفاده خواهد شد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه سازمان ثبت احوال مسئولیت پاسداری از هویت کشور را دارد، گفت: از برنامه های جدی ما ایجاد سازمان هوشمند و مجازی با کمک فناوری‌های نوین است و پیوند سازمان با دانشگاه می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره مسئولیت ثبت احوال بیان کرد: ما در ثبت احوال مسئولیت پاسداری از هویت ملی و وظیفه استفاده از فناوری های نوین را توامان داریم و همکاری بادانشگاه آزاد اسلامی در این عرصه و در پیوند دادن این دو مسئولیت به هم بسیار مؤثر خواهد بود.

کارگر افزود: دانشگاه آزاد افتخارات بزرگی برای کشور تا‌کنون داشته و یکی از نهاد های برخاسته از انقلاب اسلامی است.

وی درباره دیدگاه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تأسیس دانشگاه آزاد نگاه انقلابی محور داشته و هدف از تأسیس آن تربیت یک جامعه ای جوان و نخبه در جهان با مقتضیات جمهوری اسلامی بوده است. ما تمام تلاش مان این است که از ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه در جهت ارتقای ثبت احوال بهره ببریم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری( مدظله العالی) گفت: دشمن هم در پی آسیب زدن به فرهنگ ما است. مقام معظم رهبری هم بارها درباره شبیخون فرهنگی هشدارداده اند و اتفاقاتی که در سال گذشته افتاد ظاهرش سخت بود اما قشر جوان و فرهنگ را هدف قرار داده بود. دکتر کارگر درباره تمدن سازی در کشور اظهار کرد: تمدن ها مبتنی بر فرهنگ است و هر میزان فرهنگ قوی باشد تأثیر ما بر سایر کشورها بیشتر خواهد بود.

سازمان ثبت احوال بزرگترین منبع داده‌های هویتی اجتماعی است

همچنین طهرانچی درباره اهمیت هویت و جمعیت یک کشور گفت: همانطوری که انسانی که آلزایمر بگیرد آینده ندارد جامعه ای که گذشته خود را به یاد نیاورد آینده ای ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور با قدمتی یکصد ساله بزرگترین آزمایشگاه داده‌های اجتماعی برای بررسی هویتی اجتماعی است، گفت: این اطلاعات می تواند منشا نظریه پردازی جدی در حوزه علوم رفتاری باشد.

وی افزود: موضوع جمعیت و هویت یک موضوع در هم تنیده است. جامعه ایران بابت گذشته بسیار کهن و موقعیت بسیار حساس یک نقش آفرینی بسیار مهمی دارد. ایرانی توانسته است در زمان معاصر یک راهبر باشد. هر دانشگاهی که با نگاه حل مسئله و بانگاه جامعه پردازی می‌خواهدنقش آفرینی کند موضوع هویت و جمعیت برایش بسیار مهم است.

وی در ادامه افزود: در یک دهه اخیر در سازمان ثبت احوال تحولات بسیار خوبی رقم خورده است. اینکه داده را در سامانه های سهل الوصولی قابل استفاده کرده اند بسیار ارزشمند است.

طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی هم یکی از تحولات خوب کشور است. بیش از ۶۰ درصد از آموزش های عالی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد گذرانده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار