رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه:

امام صادق (ع) بر حفظ آبروی افراد در جامعه اهتمام ویژه داشت

گلوگاه (پانا)- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه گفت: مکتب امام صادق و همه اهل بیت، حفظ کرامت انسان ها بود؛ ایشان بر حفظ آبروی افراد در جامعه اهتمام ویژه داشت.

کد مطلب: ۱۳۷۲۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
امام صادق (ع) بر حفظ آبروی افراد در جامعه اهتمام ویژه داشت

مراسم سوگواری و عزاداری صادق آل محمد(ص) با حضور پرشور دانش آموزان، دبیران، عوامل مدرسه و کارشناسان حوزه پرورشی آموزش و پرورش در نمازخانه دبیرستان امام صادق شهرستان گلوگاه برگزار شد.

حجت الاسلام عمار ریاحی با اشاره به نقش محوری امام‌ صادق در بسط و گسترش فقه شیعه بیان کرد: در روزهایی که قدرت بنی امیه رو‌ به افول و عباسیان در حال قدرت گرفتن بودند، امام صادق از این خلأ پیش آمده در جهت تربیت شاگردان و پایه گذاری مذهب شیعه جعفری بهره برد.

ریاحی عنوان کرد: امام بر رعایت اخلاق در برخورد با دیگران و رعایت اخلاق در سخن‌ گفتن تأکید بسیاری داشتند؛ وی همچنین از افرادی که بر دیگران افترا می بستند برائت می جستند و آنان را متقدمان در عذاب الهی بر می شمردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: در جامعه نیز برخی افراد با تهمت زدن علیه دیگران و بازی با آبروی آن ها در صدد پنهان کردن ضعف های خود هستند؛ امام همیشه تأکید داشتند شیعیان ما باید سبب زینت ما باشند‌ و سبب ملامت و سرزنش ما نشوند.

مرثیه سرایی کربلایی امین محمودجانلو از ذاکران اهل بیت در شهرستان و اقامه عزای امام صادق توسط دانش آموزان پایان بخش این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار