مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در گردهمایی معاونین آموزشی استان تاکید کرد:

ضرورت توجه به مولفه‌های آموزشی و تربیتی در کنار یکدیگر

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت توجه به مولفه‌های آموزشی و تربیتی در کنار یکدیگر با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌ها و فعالیت‌های جاری دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به مولفه‌های آموزشی و تربیتی در کنار یکدیگر

حسنعلی میرعبدی در گردهمایی معاونین آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق با اشاره به جایگاه والای معلمان در بین اقشار مختلف اظهار کرد: جامعه وامدار مقام معلم است؛ چراکه معلمان اندیشه ساز و انسان ساز هستند.

وی ضمن تقدیر از تدابیر، برنامه‌ریزی‌ها و دقت نظر مجموعه های مختلف در اجرای دقیق برنامه ها و دستورالعمل ها و رعایت اصول و قواعد کار بیان کرد: در دوره بیماری کرونا شرایط آموزشی متفاوتی را پشت سر گذاشتیم که بسیاری از چالش ها و تهدیدهای آن زمان اکنون به فرصت تبدیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به شاخص مهم ساماندهی نیروی انسانی به عنوان مولفه تاثیرگذار در همه حوزه ها خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان موضوع رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی تاثیر مستقیمی در توزیع نیروی انسانی دارد و از این حیث پرداختن به این شاخص در برقراری فرایند توزیع نیرو بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اگرچه در ایام پایان سال تحصیلی و فصل برگزاری امتحانات قرار داریم، اما در حقیقت شروع فعالیت ها و اقدامات حوزه آموزش برای سال تحصیلی آینده مستلزم دقت نظر و برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم است.

میرعبدی گفت: رصد مشکلات و موانع به صورت میدانی، در کف مدرسه و کلاس درس کمک شایانی به رفع و حل چالش ها می کند.

میرعبدی اظهار کرد: در حوزه توانمندسازی نیروی انسانی در حقیقت موضوع توسعه توانمندسازی مورد نظر است؛ چرا که این مهم باعث افزایش بهره وری و بهره گیری از انگیزه و تخصص همکاران می شود.

وی ضمن تاکید بر تجربه گردانی و در اختیار گذاشتن دانش و اندوخته و تجربه همکاران در مسیر توسعه توانمندسازی خاطرنشان کرد: رصد و پایش عملکرد و اطلاعات تک‌تک مدارس در مسیر موفقیت در برنامه ریزی ها کمک شایانی می‌کند و بسیاری از خلأها را پوشش خواهد داد.
میرعبدی خطاب به معاونین آموزشی بیان کرد: رعایت تکریم و احترام یکایک همکاران آموزشی و ایجاد زمینه آرامش فکری و روحی برای حضور در کلاس درس و رفع نگرانی آنان یکی از اولویت های کار در حوزه آموزش است.

وی در پایان بر ضرورت ایجاد و توسعه رابطه و تعامل دوسویه گروه‌های آموزشی و راهبران با مجموعه همکاران در مدارس و تبادل اندیشه و نظر و افکار آنان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار