هشدار مدیریت بحران تهران درخصوص احتمال وقوع طوفان

تهران (پانا) - رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران بر ضرورت توجه به هشدارهای لازم از سوی شهروندان و افزایش آمادگی دستگاه‌های امدادی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
هشدار مدیریت بحران تهران درخصوص احتمال وقوع طوفان

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پدرام قودجانی افزود: هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر ناپایداری محلی، وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش موقت گرد و خاک برای روز شنبه لغایت سه شنبه به تاریخ ۲۳/۰۲/۱۴۰۲ لغایت ۲۶/۲/۱۴۰۲ صادر شده است، لیکن با عنایت به تقویت سامانه موصوف، اداره کل هواشناسی استان تهران در روز جاری به تاریخ ۲۴/۰۲/۱۴۰۲ نسبت به ارتقاء سطح هشدار به نارنجی اقدام نموده است.

وی یادآور شد: بر این اساس وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید به صورت تندباد موقتی، خیزش گرد و خاک و نفوذ توده گرد و خاک و تشکیل ابرهای همرفتی و ایجاد رعد و برق از روز یک شنبه به تاریخ ۲۴/۲/۱۴۰۲ لغایت اواخر وقت دوشنبه به تاریخ ۲۵/۲/۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

قودجانی خاطرنشان کرد: پیرو استعلام از اداره کل هواشناسی استان تهران توده گرد و خاک با منشا محلی و همچنین از کشور عراق شکل گرفته و هم‌اکنون به نزدیکی استان تهران رسیده و طی ساعات آتی وارد مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان می‌شود که کاهش دید و کیفیت هوا را به دنبال داشته، به گونه‌ای که هم‌اکنون موجب تغییر شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس گردیده است. در این مخاطره خیزش گرد و خاک، نفوذ توده گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری، سقوط اشیاء از ارتفاع، شکستن درختان کهن سال و رعد و برق شدید محتمل است.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران یادآور شد: از سوی دیگر توده های دیگر گرد و خاک نیز از صبح امروز در کشور عراق شکل گرفته و تا فردا وارد کشور خواهد شد و متعاقباً استان تهران را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. از بعدازظهر امروز (غروب) افزایش ابرناکی هوا باعث رگبار و رعدوبرق بویژه در ارتفاعات استان شده و با وزش باد در مناطقی از استان تهران خصوصاً در تهران، ورامین، رباط کریم و اسلامشهر شاهد ایجاد گردوخاک خواهیم بود.

وی گفت: لذا توصیه می‌شود دستگاه های مسئول و کارفرمایان ذیربط نسبت به نظارت بر استحکام سازه های موقت اقدام و شهروندان محترم نیز با توجه به وزش باد شدید و رعد و برق از صعود به ارتفاعات، تردد و توقف در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال، استقرار در مناطق مرتفع نظیر داربست ها در طی زمان هشدار خودداری و دستگاه های امدادی و خدمان رسان نیز آمادگی هرگونه اقدام لازم جهت مواجه با پیامدهای مرتبط با هشدار صادره شده را احراز کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار