مدیر آموزش و پرورش منطقه ۹در کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز:

عزت ملت ایران مرهون خون شهدا و صبر خانواده معظم آنان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه۹، عزت ملت ایران را مرهون خون پاک شهدا و صبر خانواده معظم آنان دانست و با بیان اینکه شهدا باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، از تکریم و تجلیل خانواده شهدا به‌عنوان وظیفه ذاتی مسئولان آموزش و پرورش یاد کرده و بر این امر مهم تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
عزت ملت ایران مرهون خون شهدا و صبر خانواده معظم آنان است

مجید حسینی‌فر با حضور در اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز منطقه که با حضور آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد، با استناد به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، از برگزاری یادواره‌های شهدا به عنوان مصداق زنده نگه داشتن یاد شهدا و تعظیم شعائرالله یاد کرد.

وی با اشاره به جایگاه والای خانواده معظم شهدا، خانواده شهدا را اسوه‌های صبر و ایمان و گنجینه‌هایی گرانبها دانست و گفت: عزت و امنیت میهن عزیزمان و هر آنچه در نظام اسلامی داریم از برکت خون شهداست.

مدیر آموزش و پرورش منطقه۹ با استناد به آیه شریفه«إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا » گفت: با وجود گذشت سال های طولانی از دفاع مقدس، هنوز وقتی به زیارت خانواده معظم شهدا مشرف می‌شویم روحیه انقلابی‌گری و دفاع از ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در وجود ارزشمندشان دیده می شود.

حسینی فر وجود بیش از ۴۹۰۰ شهید فرهنگی و ۶۳ هزار شهید دانش آموز را نشان‌دهنده عظمت و شجاعت دانش آموزان و معلمانی دانست که در مکتب امام خمینی (ره) تربیت یافتند و افزود: امروز وجود شهدای نوجوان و جوان مدافع حرم ثمره تدریس درس شهامت، شجاعت، ایثار و مقاومت در مدارس است.

وی در پایان در خصوص نقش دانش آموزان در دفاع از ارزش ها با تأکید بر اینکه دانش آموزان امروز، میراث‌داران دانش آموزانی هستند که در دوران انقلاب و دفاع مقدس به جای عافیت طلبی، در صحنه جهاد حاضر شدند، گفت: دانش آموزان امروز با حجاب و تبیین ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه خود سفیران شهدا در مدارس هستند.

یادآور می شود در این برنامه که حضور پیکر مطهر شهید گمنام و پرچم متبرک آستان قدس رضوی و خادمان بارگاه ملکوتی امام رئوف زینت بخش این کنگره بود، از خانواده های معظم شهدای فرهنگی و دانش آموز تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار