داور و مربی تئاتر مسابقات فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی

تئاتر برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نشاط می‌آورد

مشهد(پانا) _داور و مربی تئاتر مسابقات فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت:تئاتر برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نشاط می‌آورد و از جمله واجبات به حساب می‌آید و در مسائل افسردگی و مشکلات خاص اثر گذار است.

کد مطلب: ۱۳۷۱۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نشاط می‌آورد

الیاس اکبری داور و مربی تئاتر مسابقات فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت:مربیان در مراکز آموزشی می توانند از طریق اجرای نمایش توانایی های کودکان و نوجوانان را ارتقاء بخشند و از طرف دیگر مهارت های ضروری را به آنها آموزش دهند.امروزه هنر نمایش تئاتر کارکردهای زیادی را به خود اختصاص داده؛ از جمله این کارکردها آموزش به کودکان و نوجوانان از طریق بازی و نمایش است.

وی ادامه داد:دانش آموزان اجرا را بسیار دوست دارند، بعد از آنکه مدتی با یگدیگر کار و نسبت به نمایش خود احساس آرامش کردند، می توانند آنرا برای گروهی از کودکان و حتی بزرگسالان اجرا کنند. در حقیقت نمایش تئاتر را می توان یکی از پایه های مهم به حساب آورد.

الیاس اکبری گفت:کارکردن با دانش آموزان با نیازهای ویژه واقعا سخت است ولی مسلما همکاران ما با عشقی که به این بچه ها دارند به هیچ وجه خستگی در آنها دیده نمی شود.

داور و مربی تئاتر مسابقات فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی در پاسخ به خبرنگار پانا گفت:حس خوشحالی در آنها زیاد بود.هم اینکه در صحنه دیده شوند برای آنها بسیار مهم است زیرا این افراد به دلیل مشکلات که دارند روابط اجتماعی خیلی کمی دارند و این صحنه تنها جایی است که عموما تماشاچی دارند و دیده می شوندبسیار مهم است.

وی در پایان گفت:من جزو اولین افرادی بودم که تئاتر را با استثنایی شروع کردم و نماهنگ با ناشنوایان و تئاتر درمانی را برای اولین بار اجرا کردم و دنبال رو ما این عزیزان هستند که امیدوارم نگذارند این شمع خاموش شود.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار