مسئول قرآن، عترت و اقامه نماز آموزش و پرورش ملارد:

فعالیت‌های پرورشی در مدارس، نقش تعیین‌کننده‌ای در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان دارد

ملارد (پانا) - مسئول قرآن، اقامه نماز و عترت آموزش و پرورش ملارد، فعالیت‌های پرورشی را راهی مهم و تعیین‌کننده در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های پرورشی در مدارس، نقش تعیین‌کننده‌ای در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان دارد

حمید رستمی، مسئول قرآن، عترت و اقامه نماز آموزش و پرورش ملارد در مورد تاثیر فعالیت‌های پرورشی بر نوجوانان بیان کرد: «فعالیت‌های پرورشی در تمام مراحل زندگی از کودکی تا بزرگسالی می‌تواند راهگشا باشد، مدیر، معاون آموزشی، معلم، مربی پرورشی، معاون پرورشی، خدمتگزار، سرایدار همه در تربیت دانش‌آموزان نقش بسزایی دارند و این کار مهم مختص مربی و یا معاون پرورشی نیست.»

وی ادامه داد: «با شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان می‌توان کمک بزرگی در رسیدن به اهداف آنها کرد و ثمره فعالیت‌های پرورشی در دانش‌آموزان خودباوری، مسئولیت‌پذیری و حس اعتماد به نفس در مدرسه، خانواده و جامعه و در نتیجه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است.» ‌‌‌‌

رستمی در رابطه با کمک به شناسایی و استعدادیابی در دانش‌آموزان گفت:«شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و بکارگیری دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و تقویت این استعدادها با اعتماد به آنها و سپردن مسئولیت‌های اجرایی در مناسبت‌ها باعث شده تا دانش‌آموزان به این خودباوری رسیده که می‌توانند در برنامه‌های بزرگتر هم ایفای نقش کنند.»

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری فعالیت‌های پرورشی عنوان کرد:« دردصورتی که فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در مدارس رها شود، حس وطن‌پرستی، کمک به همنوع، مشورت در کارها معنایی ندارد و هر ساله شاهد مهاجرت استعداد‌های این مرز وبوم به کشورهای غربی هستیم.»

رستمی در ادامه افزود: «با دعوت از دانش‌آموزان موفق سال‌های گذشته که در فعالیت‌های فرهنگی مدرسه مسئولیت داشته‌اند و بیان تاثیر آن فعالیت‌ها در آینده شغلی و جایگاه اجتماعی و رسیدن به اهداف توسط آنان، می‌توان در دیگر دانش‌آموزان نیز ایجاد انگیزه کرد، همچنین تقدیر از فعالین فرهنگی و پرورشی درمدرسه از راهکارهای ایجاد علاقه در دانش‌آموزان است.»

مسئول قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ملارد در پایان صحبت‌های خود، مسئولینی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند را مخاطب قرار داد و گفت:«نقص جسمی محدودیت حساب نمی‌شود ما افرادی را دیده‌ایم که با تمام محدودیت‌هایی که داشته‌اند به مراحل بالایی رسیده‌اند. پس مسئولین مدرسه باید گاهی از چنین افرادی که معمولا در بهزیستی هستند دعوت کنند تا برای دانش‌آموزان صحبت کنند و به آنها امید بدهند.»

دانش‌آموز خبرنگار: نیلوفر شاه آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار