در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

اعلام تنها راه ورود نیروی جدید به شهرداری تهران؛ تلاش‌ برای رفع تبعیض ادامه دارد

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران درخصوص تغییر وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری، اقدامات شهرداری برای رفع تبعیض میان کارکنان و جذب نیروی جدید در شهرداری تهران توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام تنها راه ورود نیروی جدید به شهرداری تهران؛ تلاش‌ برای رفع تبعیض ادامه دارد

ناصر امانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به چالش‌های نیروی انسانی در شهرداری تهران گفت: «شعاری که امسال اداره کل نیروی انسانی برای خود انتخاب کرده موضوعی بود که ما نیز در کمیته منابع انسانی بر روی آن تاکید داریم، که نخست عدالت سازمانی و سپس اخلاق‌مداری و بهره‌وری است.»

وی ادامه داد: «عدالت اولویت اول است و این نشان می‌دهد از سوی مسئولان این حس ایجاد شده که در بدنه شهرداری مشکل وجود دارد. چند بار هم در صحن شورای شهر در این زمینه تذکر داده‌ام که این احساس تبعیضی که کارکنان دارند و اینکه احساس می‌کنند بدنه شهرداری توسط مدیران عالی دیده نمی‌شود، باید اولویت مدیران شهرداری این باشد که این احساس را برطرف کنند. شاید در عمل مصداق زیادی نداشته باشد اما پرسنل این احساس را دارند که باید این نگاه و باور را تغییر داد، لذا اگر عملکردمان اشتباه است باید اصلاح کنیم و این احساس هم بدون دلیل به پرسنل منتقل نشده است.»

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: «تاکید من بر روی انتصابات و مسیر ارتقای شغلی است که باید این مسیر برای کارکنان باز باشد. مگر خودشان مانعی ایجاد کنند اما احساس نکنند که دیگران برای‌ آنها مانع ایجاد می‌کنند. به جز اداره کل منابع انسانی بخش‌های دیگری هم داریم که در این حوزه تاثیرگذار هستند مانند اداره رفاه، شهر سالم که ارتباط مستقیم با خدمات‌دهی به پرسنل هستند. مجموعه‌های منسجم با هم باید کاری کنند که این باور را به پرسنل بدهند.»

امانی با اشاره به جذب نیروی جدید در شهرداری تهران گفت: «هر نوع استخدامی در شهرداری تهران باید توسط فراخوان و آزمون باشد. در بازدیدهایی که از زیرمجموعه‌های شهرداری انجام می‌دهیم بخشی از درخواست‌ها به پرسنل بازنشسته و قدیمی مربوط می‌شود که درخواست جایگزینی فرزندان‌شان را دارند. اعتقاد داریم هر گونه جذب در شهرداری باید توسط آزمون صورت بگیرد و بهترین‌های هر رشته‌ای در شهرداری مشغول به کار شوند.»

وی درخصوص تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر هم توضیح داد: «بخشی از این تغییر وضعیت‌ها در حال انجام است ولی دو مورد ابهام وجود دارد که در حال بررسی است که بعد از رفع ابهام‌ها اجرا شود. اکنون نیروهای ایثارگری که به‌طور مستقیم با شهرداری قرار داد داشتند تبدیل وضعیت شدند و وضعیت نیروهایی که پیمانکاری با هادیان شهر یا شهرداری قرارداد دارند نیز در حال پیگیری است که وضعیت آنها هم مشخص شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار