دبیرآموزش و پرورش اسلامشهر به مناسبت روز جهانی زن در ریاضیات عنوان کرد:

نظم بخشیدن به ذهن، با علم ریاضی تحقق پیدا خواهد کرد

اسلامشهر(پانا) - دبیرآموزش و پرورش اسلامشهربه مناسبت بیست و دوم اردیبهشت روز جهانی زن در ریاضیات گفت همگان از دوران تحصیلات ابتدایی خود با جمع، تفریق، ضرب و تقسیم آشنا می‌شوند و به چالش کشیدن و نظم بخشیدن به ذهن با علم ریاضی تحقق پیدا خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نظم بخشیدن به ذهن، با علم ریاضی تحقق پیدا خواهد کرد

مریم میرزاخانی، ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد در بیست ودوم اردیبهشت سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد و سال ۲۰۱۴ به دلیل انجام تحقیقات در زمینه دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها برنده مدال فیلدز به نخستین زن و نخستین ایرانی عنوان بالاترین جایزه در ریاضیات شد.اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های ریاضی جهان با پیشنهاد کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران، روز تولد مرحومه مریم میرزاخانی، دوازدهم ماه می (۲۲ اردیبهشت) را روز جهانی زن در ریاضیات نامگذاری کرد.

فاطمه واعظی مقدم، دبیر ریاضی آموزش و پرورش اسلامشهر، با گرامیداشت بیست و دوم اردیبهشت روز جهانی زن در ریاضیات و در گفتگو با پانا اظهار کرد:« مرحومه استاد مریم میرزاخانی از برجسته‌ترین زنان‌ریاضی‌دان ایران و جهان بود که در المپیادهای علمی حضور داشت تا جایی که به‌ عنوان یک زن ایرانی مدال فیلدز را دریافت کرد و این افتخار بزرگی برای ایرانیان است.»

وی در ادامه و در رابطه با تعریف کلی از علم ریاضی بیان کرد:«ریاضی یک عنصر علمی در زندگی بشریت است و هر فرد در دوران زندگی با ریاضی سر و کار دارد. ریاضی دنیایی از معادلاتی است که هر روز شیرین تر و پیچیده‌تر خواهد شد و این از دیدگاه من معنی واقعی علم است.همگان از دوران تحصیلات ابتدایی خود با جمع، تفریق، ضرب و تقسیم آشنا می‌شوند و با گسترش یک جمع و تفریق ساده دنیایی از اتحاد را شاهد هستیم و این توصیف درس شیرین ریاضی است که با دانستن یک فرمول صاحب اطلاعاتی از فنون و حسابان می‌شویم. به چالش کشیدن و نظم بخشیدن به ذهن با علم ریاضی تحقق پیدا خواهد کرد.»

واعظی‌مقدم با اشاره به علاقه و انگیزه دانش‌آموزان به فراگیری درس ریاضی در واحدهای آموزشی،تصریح کرد:« از نظر من دانش‌آموزی را سراغ ندارم که به ریاضیات علاقه نداشته باشد،آنهایی که به این علم واکنش خوبی نشان نمی‌دهند، نتوانستند ارتباط خوبی با ریاضیات برقرار کنند. اگر دانش‌آموزان با استعداد ما از زاویه دیگری علم ریاضی را بسنجند با اطمینان کامل پیشرفت زیادی خواهند داشت، البته در این زمینه عواملی مانند، نحوه آموزش توسط دبیر همراه با روش‌های متنوع،تمرین و تکرار و... از نقش بسزایی برخوردار است. »

دبیر ریاضی آموزش و پرورش اسلامشهر افزود:« از دیدگاه ما دبیران، دانش‌آموزان نمی‌بایست تنها برای کسب نمره تلاش کنند و این موضوع کاملا" واضح هست که اگر دانش‌آموزان درسی را از روی اجبار و برای کسب نمره فرا گیرند، حاصل آن دوری از آن درس می‌شود و درک مطالب دروس از جمله ریاضی با انگیزه و علاقه بسیار مهم است؛ از سوی دیگر داشتن برنامه‌ریزی منظم درسی و عمل به آن، شرکت در کلاس‌های تقویتی از جمله عوامل پیشرفت یک دانش‌آموز در تمامی دروس و به‌ ویژه درس ریاضی است.»

وی در رابطه با سنجش میزان موفقیت دختران و پسران در دروس مختلف خاطرنشان کرد:«سنجش درصد موفقیت دختران یا پسران در دروس غیر منطقی است، زیرا موفقیت در تمامی امور از جمله، تحصیلات، انتخاب شغل آینده و در مجموع کل زندگی بستگی به تلاش، همت، علاقه و پشتکار افراد دارد و هیچ ربطی به جنسیت ندارد. تمامی فرزندان ایران زمین با تلاش و سطح عالی هوشی که دارند، می‌توانند به بالاترین درجات علمی دست یابند،همانگونه که مرحومه مریم میرزاخانی نیز یک دانش‌آموز ایرانی بود و توانست به بالاترین درجه علمی ریاضیات در جهان دست پیداکند.»

خبرنگاردانش‌آموز: رومینا معبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار