معاون آموزش ابتدایی شهر تهران:

زنده کردن هویت اسلامی و ملی در دانش‌آموزان، مهم‌ترین وظیفه معلمان است

تهران(پانا) - طی مراسم رونمایی از سایت جدید مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۱۸ معاون آموزش ابتدایی شهر تهران به زنده کردن هویت اسلامی و ملی در دانش‌آموزان که مهم ترین وظیفه معلمان است، اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
زنده کردن هویت اسلامی و ملی در دانش‌آموزان، مهم‌ترین وظیفه معلمان است

معصومه معصومیان با اشاره به زنده کردن هویت اسلامی و ملی در دانش آموزان بیان کرد: زنده کردن هویت اسلامی و ملی در دانش آموزان، مهم ترین وظیفه معلمان است، مهم‌ترین ویژگی‌ که برای یک معلم می‌توانیم در نظر بگیریم ویژگی هویت‌ساز بودن او است؛ آنچه که در مدرسه و به دست معلم و نَفَس معلم در حال رخ دادن است مبانی و بنیاد دانش‌آموز را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: خزانه‌داری از گرانبهاترین سرمایه جامعه یعنی نیروی انسانی توسط معلم است. در آموزش و پرورش دانش‌آموزان از ابتدایی‌ترین سنین تربیت شان در اختیار معلم قرار می گیرند و این ویژگی را هیچ مربی دیگری و هیچ جمع دیگری در اختیار ندارد. اولین کسی که در تکریم مقام معلم نقش دارد خود معلم است؛ شخص معلم با واقف بودن به نقش اساسی خود در حوزه تربیت در این تکریم نقش دارد و در مدرسه دستگاه تعلیم و تربیت در مناطق ما نقش دارند. معلمان با خدمتگزاری شایسته، این نقش را می‌توانند ایفا کنند.

معصومیان درادامه به جایگاه رفیع مدرسه درنظام آموزشی اشاره کرد و گفت: هر اتفاق خوبی که قرار است درجامعه اتفاق بیافتد از مجرا و کانال مدرسه ممکن است، بنابراین باید گفت مدرسه بستر تحول برای نسل های آینده است.

وی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در عصر فعلی اظهار کرد: سایت هر منطقه یکی از تریبون های منطقه است که توسط نیروهای فعال روابط عمومی ها مدیریت می شود. روابط عمومی، نیازمند همکاری و مشارکت سایر بخش‌ها هستند و وظیفه مشاوره و آموزش سواد رسانه‌ای به سایر حوزه‌ها را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار