عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در ناحیه دو بهارستان:

ریاضیات، ذهن انسان را برای درک و فهم حقیقت‌ها آماده می‌کند /فیلم

بهارستان‌دو (پانا) - عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس ،به اهمیت و جایگاه ریاضیات در زندگی روزمره اشاره کرد و گفت ریاضیات راهگشای زندگی و راهنمای عقل سلیم است و ذهن انسان را برای درک واقعیت‌ها اماده می‌‌کند.

کد مطلب: ۱۳۷۰۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ریاضیات، ذهن انسان را برای درک و فهم حقیقت‌ها آماده می‌کند /فیلم

هفتمین همایش در راستای دوستی با ریاضی به همت و تلاش دبیرستان اندیشه مبین در سالن سجادیه بهارستان‌دو، با حضور مسعود امینی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، امیرجعفری عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، کاظم امیدی مدیر آموزش و پرورش بهارستان دو، و دیگر مسئولان و دانش‌آموزان برگزار شد .

دکتر مسعود امینی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، در همایش دوستی با ریاضی در جمع دانش‌آموزان اذعان کرد: ریاضیات علمی است که به کمیت‌ها و ترتیب‌ها می‌پردازد و به تعبیری زبان خداوند و علم است؛ ریاضیات راهگشای زندگی و راهنمای عقل سلیم است و ذهن انسان را برای درک و فهم واقعیت‌ها آماده می‌‌کند.

وی ضمن تاکید به جایگاه و کاربرد ریاضی خاطرنشان کرد: ریاضی در واقع یک علم نیست، بلکه زبان علم است و همه‌ی علوم پایه با وجود زبان ریاضی برای ما انسان‌ها قابل درک و فهم است؛ بنابراین ریاضی جایگاه ویژه‌ای در علوم پایه دارد.

این مقام مسئول ضمن گرامیداشت زنده‌یاد مریم میرزاخانی، بانوی نخبه ایرانی در ریاضیات بیان کرد: یکی از اهداف و خواسته‌های مریم میرزاخانی این بود که بتواند از طریق ریاضیات ثابت کند که با وجود سختی و دشواری‌های زندگی، راه رسیدن به موفقیت برای تمامی مردم و دختران این سرزمین امکان پذیر است.

وی درباره اهمیت برگزاری این همایش برای هفتمین سال به همت دبیرستان اندیشه بهارستان‌دو اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها یک اقدام خلاق و ابتکاری است، و همین دورهمی‌ها بسیار ارزشمند است حتی اگر هیچ کاری در آن انجام نشود دانش‌آموز با این فضاها آشنا و امید به آینده در آنها بیشتر خواهد شد.

در ادامه سکینه سلطانی، مدیر دبیرستان دخترانه اندیشه مبین ناحیه بهارستان‌دو تشریح کرد: هدف از برگزاری همایش دوستی با ریاضی در راستای ایجاد علاقه‌مندی دانش‌آموزان پایه نهم به رشته‌ی ریاضی، و آشنایی دانش‌آموزان رشته ریاضی با مشاغل و بازار کار آن، برگزار شد.

همچنین در پایان، معصومه امینی دبیر ریاضی و معلم نمونه بهارستان‌دو تأکید کرد: این همایش از سال ۹۲ درحال برگزاری است در این همایش دانش‌آموزان با مفهوم، تحقیق و پژوهش درباره ارتباط ریاضی با سایر علوم و کاربرد آن در زندگی روزمره و ایجاد حس رقابت سالم و انتقاد پذیری آشنا خواهند شد.

در ادامه قسمتی از این همایش ارائه خواهد شد.

خبرنگار دانش‌آموز، ستایش رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار