معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:
معرفی الگوها و مفاخر نقش مهمی در هویتبخشی بین دانشآموزان دارد
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان معتقد است معرفی الگوها و مفاخر، نقش مهمی در هویتبخشی بین دانشآموزان دارد.
سیداصغر ساداتحسینی در گفتوگو با پانا با بیان اینکه نسبت به انتظاراتی که مردم از مجموعه تربیتی آموزش و پرورش دارند عقب هستیم، گفت: «کمبود نیروهای متخصص در این حوزه و عدم اعتبار لازم در مقابل تعدد فعالیتها از مهمترین چالشهای موجود در زمینه احیاء امور تربیتی استان است.»
وی در خصوص راهکارها و پیشنهادها در زمینه احیاء امور تربیتی، اظهار کرد: «علاوه بر تامین اعتبار لازم و برگزاری دورههای توانمندسازی لازم است در خصوص احیاء نقش تربیتی سایر همکاران اعم از آموزگاران، دبیران و… نیز برنامههایی تدوین شود.»
ساداتحسینی، رسالت و ماموریت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی استان در زمینه هویتبخشی را فراهم کردن زمینه جهت اقناعسازی دانشآموزان و معرفی الگوها و مفاخر بیان کرد و افزود: «چالش اصلی هویتبخشی، عدم سواد رسانهای در مقابل هجمه شبکههای اجتماعی و ماهوارهها است و آموزش همکاران و استفاده از ظرفیت همه همکاران و همچنین معرفی الگوها و مفاخر ایرانی - اسلامی از راهکارهای هویتبخشی در مدارس به شمار میرود.»
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه فعالیتهای پرورشی نسبت به جذابیت برنامههای مجازی دشمن، جذابیت لازم را ندارند، خاطرنشان کرد: «علت اصلی جذاب نبودن فعالیتهای پرورشی در برخی مدارس، قدیمی بودن برخی فعالیتها، وجود برنامههای اوقات فراغت کاذب مثل شبکههای اجتماعی و دسترسی راحت به این شبکهها است.»
وی گفت: «تبلیغ بیشتر از فعالیتها، تغییر در شیوه اجرای برخی از فعالیتها، نظرسنجی از خود دانشآموزان و ارزیابی کلی فعالیتها بخشی از اقدامات برای جذابسازی فعالیتهای پرورشی و جذب دانشآموزان و فرهنگیان است.»
ارسال دیدگاه