زارع‌پور درحاشیه جلسه هیات دولت:

مشکل ساعت گوشی‌های اندروید به سازندگان آنها منعکس شد

۴۰ میلیون کاربر در پیام‌رسان‌های داخلی فعالیت می‌کنند

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکل ساعت گوشی‌های اندروید، گفت واردات گوشی و تعرفه‌گذاری با وزارت صمت است. نرم‌افزار برخی از گوشی‌ها باید آپدیت شود حتی با سفیرمان در چین نیز مکاتبه کردیم تا پیگیر این مشکل باشند و این مشکل را با سازندگان گوشی‌ها منعکس کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۰۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مشکل ساعت گوشی‌های اندروید به سازندگان آنها منعکس شد

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره برقراری تماس تصویری توسط اپراتورها، اظهار کرد: از طریق وزارت صمت و وزارت امور خارجه در حال رایزنی با برخی شرکت‌ها مثل سامسونگ و هواوی هستیم تا امکان تماس تصویری توسط اپراتور‌ها را فعال کنند.

وی در خصوص مشکل ساعت گوشی‌های اندروید نیز بیان کرد: من متولی گوشی نیستم؛ واردات گوشی و تعرفه‌گذاری با وزارت صمت است. نرم‌افزار برخی از گوشی‌ها باید آپدیت شود و ما در حال پیگیری هستیم. حتی با سفیرمان در چین نیز مکاتبه کردیم تا پیگیر این مشکل باشند و این مشکل را با سازندگان گوشی‌ها منعکس کنند. با پیگیری‌های ما از شهریور 1401 تمامی مراجع جهانی ساعت جدید ایران را اعمال کردند اما برخی از گوشی‌های آپدیت نشده امروز دچار مشکل شده‌ است که در این زمینه نیز پیگیر خواهیم بود. البته با تنظیم دستی این مشکل رفع خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات ایران، گفت: سهامداران مخابرات و هیأت مدیره پیش از این تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت ارتباطات امضا کردند که باید به این تعهد پایند باشند و آنچه به بازنشستگان شرکت مخابرات قول دادند، انجام دهند. شرکت مخابرات در اجرای تعهد خود مسئولیت دارد و مسئولان این شرکت به وزارت ارتباطات هم متعهد شدند که افزایش تعرفه سال گذشته را به موضوع بازنشستگان اختصاص دهند، ولی متأسفانه به تعهدات خود عمل نکردند. وزارت ارتباطات مسئول مشکل بازنشستگان شرکت مخابرات نیست؛ اینکه برخی از رسانه‌ها آدرس غلط می‌دهند و وزارت ارتباطات را در این زمینه مسئول می‌دانند، درست نیست.

وی افزود: وزارت ارتباطات موظف به فراهم کردن ابزار‌های لازم برای تسهیل ارتباطات مردم است و زمانی که یک پیام‌رسان خارجی با محدودیت مواجه می‌شود، باید زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کنیم. پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل قبولی برخوردار هستند و حدود ۴۰ میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کنند و روزبه‌روز کیفیت آن‌ها بیشتر می‌شود؛ ضمن اینکه ده‌ها پلتفرم خارجی برای ارتباط با خارج از کشور نظیر imessage، FaceTime، Imo، Discord و دیگر پیام‌رسان‌های خارجی برای ارتباط با خارج از کشور وجود دارد.

۹۶ درصد سازمان‌ها به پنجره واحد خدمات دولت متصل شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سؤال که آیا همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به پنجره واحد الکترونیک متصل شده‌اند یا خیر، گفت: حدود ۹۶ درصد سازمان‌ها به پنجره واحد خدمات دولت متصل شدند و امیدواریم ادارات وسازمان‌های باقی‌مانده هم با مساعدت و مطالبه‌گری رسانه‌ها به این پنجره متصل شوند.

وی درباره سازمان‌هایی که به این پنجره‌ها متصل نشدند، توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد، بخش‌هایی از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها به پنجره واحد وصل نشده بودند که در حال انجام مقدمات لازم برای پیوستن به این پنجره هستند. در قانون بودجه این تکلیف بار دیگر آمده است و همه دستگاه‌ها مکلف به حضور در پنجره واحد و ارائه خدمات به میزان ۱۰۰ درصد شدند. بیش از ۳ هزار خدمت برای مردم عزیز از طریق پنجره واحد فراهم است و امیدواریم هر ۶ هزار خدمت تعریف شده را بر اساس پنجره واحد به سرانجام برسانیم.

زارع پور اضافه کرد: برای ثبت‌نام متولدین ۱۴۰۱ در خصوص دریافت تسهیلات جدیدی که دولت در طرح جامع پیش‌بینی کرده بود، چند میلیون نفر مراجعه کردند. همچنین ثبت‌نام کتب درسی هم از طریق همین پنجره واحد خدمات اعمال شد.

رفع مشکل اینترنتی ۴ روستای سیستان و بلوچستان در روز‌های آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکلات اینترنتی در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان هم توضیح داد: در بین چند هزار روستای استان سیستان و بلوچستان فقط در ۱۴ روستا به‌دلیل بروز مشکل در خط انتقال اشکالاتی ایجاد شد که تا روز گذشته مشکل ۱۰ روستا حل شد و در روز‌های آینده مشکل ۴ روستای باقی‌مانده هم حل خواهد شد.

زارع‌پور درباره اینکه آیا امسال بسته‌های اینترنتی با افزایش قیمت همراه خواهند بود، تصریح کرد: آخرین تعرفه بسته‌های اینترنتی مربوط به سال ۹۶ است و در دولت سیزدهم افزایش قیمت وجود نداشته است؛ از طرفی سال گذشته بسته‌های زیر قیمت حذف شد، اما اپراتور‌ها بسته‌های جدیدی معرفی نکردند. موضوع افزایش قیمت در حال بررسی است؛ چرا که به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، دستمزد، افزایش قیمت دلار و تجهیزات، پیشنهاد‌هایی را اپراتور‌های مطرح کردند که در صورت نیاز اطلاع‌رسانی لازم دراین‌باره انجام خواهد شد. البته هدف این است که به مردم فشاری وارد نشود، ولی اپراتور‌ها هم برای افزایش کیفیت خدمات، باید سرمایه‌گذاری لازم را دراین‌باره انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار