رئیس مشاوره اداره اموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد:

حضور یک مشاور در مدرسه، ضامن مدیریت سلامت روان آن مدرسه‌ است

بهارستان دو (پانا) - رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در همایش مشاورین و روانشناسان در بهارستان دو ، حضور مشاوران در مدرسه را ضامن مدیریت سلامت روان یک مدرسه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور یک مشاور در مدرسه، ضامن مدیریت سلامت روان آن مدرسه‌ است

همایش روز مشاوره و روانشناس در بهارستان دو، در اردوگاه شهید منتظری با حضور فاتن شریف رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران، طیبه حسینی قائم مقام کارشناس مسئول اداره مشاوره و کاظم امیدی رئیس آموزش و پرورش بهارستان دو، عباس میرزایی معاون پرورشی و تربیت بدنی بهارستان دو، معصومه عظیمی کارشناس انجمن اولیا مربیان و دیگر مسئولان برگزار شد.

فاتن شریف رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جمع مشاوران و روانشناسان بهارستان دو با تقدیر از این بزرگواران گفت: همه ما در این نقش واقف هستیم که نقش مشاوران در مدرسه، مدیریت سلامت روان دانش‌‌آموزان مدرسه است و سلامت روان دانش‌آموزان مسئولیتی برای مشاوران مدارس است که باید در آن کوشا باشند.

وی درباره آزمون غربالگری افزود: آزمون‌ غربالگری ابزار یک روانشناس است که راحت در دسترس همه دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و از این طریق همه دانش‌آموزانی که نیاز به حمایت و مداخله دارند در اسرع وقت شناسایی می‌شوند تا خیلی راحت و سریع بتوانند از خدمات مشاوره‌ایی و روانشناسی بهره‌ ببرند.

در راستای این همایش کارشناس مسئول اداره مشاوره، طیبه حسینی قائم مقام ضمن اشاره به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بیان کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در واقع طراحی مسیر زندگی آن‌ها است چون به تبع فرایند هدایت تحصیلی شغل دانش‌آموزان انتخاب خواهد شد و در همه ابعاد زندگی‌شان تاثیر گذار است.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: امسال با آخرین اطلاعیه از سمت کمیته هدایت تحصیلی وزارتخانه صادر شده است، فرصت ثبت نظر دانش‌آموز، اولیاء گرامی دانش‌آموزان، مشاوره و دبیران در سامانه my.medu.ir تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است از این فرصت استفاده می‌کنم و از همه همکاران عزیز، مشاوران، دبیران، دانش‌آموزان اولیا دانش آموزان خواهش می‌کنم که ثبت نظر خود را جدی بگیرند. و در نهایت بررسی‌های مشاوره که ۶۵امیتاز از کل فرم شماره ۶خواهد بود به دانش‌آموز در انتخاب درست کمک خواهد کرد.

خبرنگار دانش‌آموز، حدیث معروف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار