در نشست فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور تاکید شد؛

ضرورت توجه پلیس فرودگاه‌ها به تکریم حجاج

رئیس سازمان حج و زیارت: در حج سال گذشته میزان رضایتمندی از عملکرد پلیس بیش از ۸۵ درصد بود

تهران (پانا) - نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی بر لزون توجه پلیس فرودگاه‌ها به تکریم و حفظ احترام زائران خانه خدا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه پلیس فرودگاه‌ها به تکریم حجاج

به گزارش سازمان حج و زیارت، نشست فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در سالن اجتماعات پلیس فرودگاه برگزار شد.

در این نشست پس از گزارش سردار محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در سخنانی با اشاره به لزوم حفظ حرمت و شان زائران خانه خدا،‌ تاکید کرد:‌ در بازرسی‌ها و اقدامات پلیسی، تدبیری صورت گیرد که توهین و یا تحقیری متوجه زائران خانه خدا نشود.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در خصوص بازرسی از زائرین حج پیش رو توصیه هایی ارائه کرد و افزود: احیانا اگر صلاحیت فردی در بازرسی‌ها احراز نشد و پلیس به اومظنون شد، اقدامات پلیسی همراه با رعایت حفظ شئون زائر خانه خدا انجام شود و به گونه ای رفتار شود که به آبروی افراد لطمه وارد نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به شعار حج 1402 «تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» اشاره کرد و با تبیین همگرایی اسلامی گفت: همبستگی در جهان اسلام باید بیش از گذشته تقویت شود و هرچقدر که این همبستگی مستحکم ترشود حلقه بر رژیم اشغالگرقدس تنگ‌تر خواهد شد.

سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست تنوع فرهنگی زائران را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه در مراسم حج، افراد از اقوام و فرهنگ‌های مختلف در کنار هم حضور دارند، در بازرسی‌ها به این تفاوت‌ها، توجه و متناسب با آن اقدامات لازم تدبیر شود.

حسینی در ادامه با تقدیر از اقدامات پلیس فرودگاه در نحوه تعامل با زائران گفت: با اقدامات مناسب پلیس ، در 10 سال گذشته، هیچ بازداشتی در فرودگاه‌های کشور میزبان نداشتیم.

وی همچنین به نظرسنجی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حج گذشته میزان رضایتمندی از عملکرد پلیس بیش از 85 درصد بود.

حسینی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته بعضی از سختگیری‌ها موجب شد تا زائران داورهای مورد نیاز خود را رها کنند و با خود به عربستان نبرند این درحالی است که زائران مجوز همراه داشتن دارو با نسخه پزشک را دارند.

رئیس پلیس فرودگاه هم با اشاره به اینکه ماموریت حج، بهترین ماموریت برای این مجموعه به حساب می‌آید، گفت: تلاش خواهیم کرد تا میزان نارضایتی به حداقل برسد.

سردار عقیلی در این زمینه توضیح داد که با برگزاری کلاس‌های آموزشی به ویژه در زمان حضور زائران در فرودگاه، قصد داریم معطلی زائران را به کمترین زمان ممکن برسانیم.

وی افزود: این آموزش‌ها کمک خواهد کرد تا زائران حج در کشور میزبان دچار گرفتاری نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار