معاون اجرایی رئیس‌جمهوری تاکید کرد:

عزم جدی دولت و بخش خصوصی برای تحولات چشمگیر عمرانی و اقتصادی در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از عزم جدی دولت و بخش خصوصی برای تحولات چشمگیر عمرانی و اقتصادی در آذربایجان شرقی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
عزم جدی دولت و بخش خصوصی برای تحولات چشمگیر عمرانی و اقتصادی در آذربایجان شرقی

محسن منصوری در حاشیه بازدید از پروژه سامان‌دهی مجموعه تاریخی مقبرة‌الشعرا، ضمن قدردانی از اهتمام جدی استاندار و تلاش‌های مسئولان استان در پیگیری مسائل و مشکلات، گفت: مسائل استان آذربایجان شرقی برای دولت و شخص رئیس جمهور اهمیت ویژه‌ای دارد و در سایه توجه خاص دولت، کارهای بزرگی در سطح استان شروع شده و در جریان سفر استانی رئیس جمهور هم مصوبات بسیار خوبی برای استان تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت کمتر از یک سال بعد از سفر استانی، بالغ بر 7200 میلیارد تومان از تعهدات دولت برای استان آذربایجان شرقی محقق شده که این اتفاق بزرگ و مهمی است و به یک نهضت عمرانی و اقتصادی در استان منجر شده است.

منصوری افزود: قطعاً کاری که با ورود این منابع به استان انجام شده، بسیار بیشتر از میزان منابع بوده و بخشی از کارهایی که چندین سال متوقف بود فعال شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اتمام عملیات اجرایی و فنی ایستگاه راه‌آهن خاوران و محور ریلی بستان‌آباد- تبریز، گفت: با انجام هماهنگی‌های درون‌دستگاهی، این پروژه در اولین فرصت با حضور رئیس جمهور افتتاح و این مطالبه قدیمی مردم تبریز، آذربایجان شرقی و شمال‌غرب کشور محقق خواهد شد که از نظر عمرانی، اقتصادی و خدماتی نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

منصوری در خصوص عملیات اجرایی کمربندی دوم جنوبی تبریز به‌عنوان بخشی از آزادراه تبریز- ارومیه نیز گفت: این پروژه با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و کار آن خوب پیش‌می‌رود و دولت هم برای تامین اعتبار و تسهیل در فرایند تملک زمین‌های مورد نیاز از طریق تهاتر مجوزهای لازم را صادر خواهد کرد.

وی در خصوص پروژه‌های بهداشت و درمان استان، گفت: پروژه‌های بیمارستانی خوبی در استان شروع شده و اگر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد سطح سرانه بیمارستانی استان از 1.8 تخت به 2 تخت به ازای هر یک‌هزار نفر می‌رسد که سطح استاندارد و قابل قبولی است.

منصوری، پروژه سامان‌دهی مقبرة‌الشعرا را از نظر فرهنگی، پروژه‌ای بسیار مهم دانست و گفت: برخی گره های مدیریتی در این پروژه وجود داشت که با ابتکار استاندار، مدیریت شده و دولت هم منابع لازم را تامین کرده و فاز اول آن در خرداد ماه امسال افتتاح می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با قدردانی از میزبانی بسیار خوب مردم تبریز و آذربایجان شرقی، گفت: امروز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه های عمرانی و اقتصادی استان هستیم و بسیار بیشتر از منابعی که دولت تامین کرده، سرمایه‌گذاری در استان اتفاق افتاده است و امیدواریم که با همت مسئولان دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شاهد تحولات چشمگیر و اساسی در سطح استان و منطقه باشیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین پیش از حضور در مجموعه تاریخی مقبرة‌الشعرا، از عملیات اجرایی پروژه کمربندی دوم جنوبی تبریز (قطعه 6 آزادراه تبریز- ارومیه) بازدید و در نشستی با مسئولان استان و مجریان پروژه، موانع و مشکلات پیش روی آن را بررسی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار