سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

ورزش نشاط و امید را در مدارس محقق می‌کند

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مدرسه، نقطه کانونی تحول است، گفت ورزش نشاط و امید را در مدارس محقق می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۷۰۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ورزش نشاط و امید را در مدارس محقق می‌کند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ رضامراد صحرایی در دومین جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور اظهار کرد: مدرسه، نقطه کانونی تحول است و همه باید به این موضوع توجه کنیم و برای ایفای نقش درست مدرسه باید فضای ورزشی خوب هم ایجاد شود.

وی افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام شد. داشتن مدرسه‌ای با ویژگی خوب باید تعریف و معنا شود تا مدرسه بر اساس سند تحول بنیادین به کانون فعالیت‌های اجتماعی محله تبدیل شود.

صحرایی بیان کرد: مدرسه باید جایی باشد که تحقق 6 ساحت تحولی در آن قابل رؤیت باشد و راه تحقق این امر مدیریت فرآیندی یکپارچه سازگار از درون و بیرون برای تقویت آموزش‌وپرورش است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: جامعه نیاز به امید و نشاط دارد و یکی از بهترین موارد در این راستا ورزش است و یکی از جاهایی که کار فرآیندی برای انجام ورزش در آن شکل می‌گیرد، کلاس درس است.

وی ادامه داد: پیوست رسانه‌ای، تربیتی، دینی و ملی نیز برای این امر بسیار اهمیت دارد و در بحث شایستگی‌های معلمی نیز باید به نقش‌آفرینی معلم برای علاقه‌مندی دانش‌آموزان به ورزش توجه کنیم.

صحرایی گفت: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی را باید تقویت کرد؛ رابطه فرآیندی فدراسیون با دیگر فدراسیون‌ها باید برقرار و استعدادیابی در این فدراسیون به طور جدی دنبال شود.

مسابقات ورزشی، کارگاه تعلیم و تربیت است

حسین بابویی، رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی نیز گفت: سند تحول بنیادین، مدرسه را محور قرار داده و بر اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی در این فضا تاکید دارد. سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در فرمایشات خود، بر موضوع مدرسه تاکید داشته و محور اجرایی تمام فعالیت‌ها را در آموزش و پرورش مدرسه دانست.

وی افزود: معتقدم هرکدام از بخش‌های آموزش و پرورش باید به مدرسه نگاه کند، تکالیف را ببیند و در مسیر این تکالیف، چالش‌ها را با نگاه حل مساله رفع کند تا مدرسه به اهداف اصلی خود دست یابد.

بابویی بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات، عدم جذابیت فضای مدارس است. اگر فضای مدارس جذاب باشد دانش‌آموزان و مربیان جذب فعالیت‌های مدرسه می‌شوند و می‌توان انتظار داشت که سایر اهداف مورد نظر، محقق شود.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: این موضوع اولین مانع در مدارس است برای این مشکل باید چاره‌جویی شود و هر یک از واحدها باید برای این امر برنامه داشته باشند تا برنامه‌ها متناسب با شرایط دانش‌آموزان و همراه با جذابیت طراحی شود.

وی با بیان اینکه حوزه تربیت بدنی می‌تواند به افزایش جذابیت مدارس و تحقق اهداف سند تحول بنیادین کمک کند، تصریح کرد: در حوزه تربیت بدنی، درس تربیت بدنی و تدریس ۲ ساعته آن را در مدارس داریم اما در کنار آن باید کاری کنیم تا تحقق ساحت زیستی - بدنی فعالیت دانش‌آموز از مسیر فعالیت‌های تربیت بدنی انجام شود.

وی با بیان اینکه استمرار حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اهمیت دارد، عنوان کرد: در درس تربیت بدنی باید به موضوع آموزش و ارزشیابی این درس توجه کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: نیاز داریم فعالیت‌های فوق برنامه طراحی شود. برای تضمین حضور دانش‌آموز در فعالیت‌ها باید جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی را طراحی و متنوع کنیم همچنین انگیزه لازم برای معلمان ایجاد شود.

بابویی در ادامه، مسابقات ورزشی را کارگاه تعلیم و تربیت دانست و افزود: اکنون مسابقات ابتدایی را به صورت جشنواره برگزار می‌کنیم و سامانه برگزاری مسابقات را ایجاد کردیم در سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشوری مسابقه داریم که به مسابقات کشوری، قاره‌ای و جهانی منتج می‌شود.

به گفته وی، بخشی از مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در دهه فجر برگزار شده و بخشی دیگر از مسابقات در تابستان با حمایت سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

گفتنی است در جلسه مذکور، برخی از دستور جلسات این هیات‌رئیسه مطرح و با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش بررسی و تصویب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار