معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

سکوی مناظره راهی برای تامین خوراک فکری است

اراک (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت سکوی مناظره راهی برای تامین خوراک فکری است و به این واسطه سرانه مطالعه بالا می‌رود و فرهنگ کتابخوانی باید احیا شود و آموزش و پرورش باید این فرهنگ را در افراد نهادینه کند.

کد مطلب: ۱۳۷۰۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
سکوی مناظره راهی برای تامین خوراک فکری است

بهنام نظری در اختتامیه نخستین دوره مسابقات مناظره دانش‌آموزی استان مرکزی با اشاره به برگزاری نخستین مناظره دانش‌آموزی اظهار داشت: مناظره شأن و سطح بالاتری از مسابقه دارد و خروجی آن می‌تواند برای شنوندگان مفید باشد.

وی افزود: متاسفانه در کشور سرانه کتابخوانی پایین است و سرانه مطالعه برای ما و برای کشور یک دغدغه به حساب می‌آید که کشوری که سطح تمدن آن در دنیا بی‌نظیر است و کشوری که فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز بوده، امروز نباید سرانه‌ مطالعه و کتابخوانی آن پایین باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: مسائل مالی یکی از دلایلی است که در مواجه با سرانه پایین کتابخوانی مطرح می‌شود ولی بنده فکر می‌کنم که نقطه مشترک در این موضوع بحث فرهنگ‌سازی است و فرهنگ کتابخوانی را باید احیا کنیم و کشوری با این ظرفیت‌های انسانی، منابع انسانی و منابع غنی باید سرانه‌ مطالعه خوبی داشته باشد.

نظری ادامه داد: فلسفه‌ مناظره بسیار جالب است و گفت‌وگو کردن و دیالوگ‌های دوطرفه راجب یک‌ موضوع مشخص است و ما باید اول یک فهم مشخصی از یک موضوع داشته باشیم و افرادی نیز در این خصوص مناظره می‌کنند و ما اگر امروز مطالعه نمی‌کنیم دلیل آن مشکل مالی نیست چرا که خیلی از افراد ثروتمند مطالعه نمی‌کنند و آموزش و پرورش باید فرهنگ کتابخوانی را بین افراد نهادینه کند.

وی درباره تاثیرات مناظره عنوان کرد: یکی از راه‌هایی که خوراک فکری را به مخاطب خود منتقل می‌کند همین سکوهای مناظره است و در این راستا دو گروه با مطالعات قوی حضور پیدا می‌کنند و گزاره‌ مشخصی را مطرح می‌کنند و در خصوص آن به گفت‌و‌گو می‌پردازند و شما دانش‌آموزان، آینده کشور را خواهید ساخت و مناظره بستر مناسبی برای انتقال اطلاعات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه قرآن مجادله را به روش نیکو پسندیده است، تصریح کرد: در زندگی و شغل خود صراحت داشته باشید و هدایتگری را وظیفه خود بدانید و گفت‌و‌گو کنید و مناظره دانش‌آموزی بستر بسیار خوبی را فراهم کرده و تا به واسطه مناظره به خودمان و دیگران کمک کنیم.

نظری افزود: مقام معظم رهبری فرمایشاتی در خصوص جهاد تبیین و فعالیت در فضای مجازی دارند و اگر ما در این عرصه ورود نکنیم و دستاورد‌های انقلاب اسلامی را بیان نکنیم که زن مسلمان محجبه در ایران اسلامی نه تنها محدودیت ندارد بلکه با همین حجاب کامل خود قله‌هایی از افتخارات را در رشته‌های علمی، ورزشی، دینی، اداری و حوزه‌های مختلف کسب کرده و امروز به عنوان نماد افتخار در کشور از آن یاد می‌شود، کم کاری کردیم.

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار