بانوی تازه مسلمان برزیلی در گفت وگو با پانا:

اسلام سخت نیست، ما انسان‌ها آن را سخت می‌گیریم

شهرکرد (پانا) - روزانا عواضه و دخترش زینب فرجی دو بانوی تازه مسلمان برزیلی، معتقدند بعضی از انسانها دین اسلام را سخت تصور می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۰۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اسلام سخت نیست، ما انسان‌ها آن را سخت می‌گیریم

عواضه بانوی برزیلی در گفت و گو با پانا گفت: من در شهر سامپارو به دنیا آمدم و در سن ۲۵سالگی با یک مرد ایرانی ازدواج کردم و تقریبا ۱۲سال است که به همراه خانواده ام به ایران آمده ام و در ابتدا تصور نمی کردم که حجاب چه تاثیر عمیقی بر امنیت من در جامعه دارد.

عواضه افزود: رفتار مردم در برزیل بعد از رعایت حجاب نسبت به من بسیار تغییر کرد و نوع پوشش من به افرادی که ممکن بود در شرایط قبلی موجبات آزار و اذیت من را فراهم کنند؛ این پیام را داشت که من به حفظ حریم شخصی خود اهمیت می دهم و بر ارتباطات اجتماعی خود حساسیت دارم. این در حالی بود که حضور من در اجتماع، قبل از تشرف من به دین مبین اسلام با مشکلات زیادی همراه بود.

وی افزود: حضور زنان در جامعه تا حد زیادی به نوع پوشش آنها ارتباط دارد و نوع پوشش آنها تا حد زیادی تعیین کننده قضاوت افراد راجع به آنهاست.

این بانوی برزیلی ضمن اشاره به حضور گسترده و امن بانوان ایرانی در جامعه افزود: حجاب باعث می شود که بانوان با خاطری آسوده در جامعه حضور داشته باشند و نگران تعرض برخی افراد نااهل به خود نباشند.

برخی از بانوان ایرانی، دین اسلام و رعایت حجاب را سخت تصور می کنند، در حالی که به مشکلات زنان در جوامع غربی آشنایی ندارند و بر این تصورند که با همین امنیت کنونی می توانند بدون حجاب در جامعه زندگی کنند.

خبرنگار دانش آموز: شراره حاتمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار