در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

کمک اداره کل تجسمی به هنرستان‌ها از زبان عبدالرضا سهرابی

تهران (پانا) - عبدالرضا سهرابی می‌گوید اداره کل هنرهای تجسمی می‌تواند محل خوبی برای مشورت هنرستان‌هایمان در معرفی اساتید رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی باشد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کمک اداره کل تجسمی به هنرستان‌ها از زبان عبدالرضا سهرابی

عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره موضوع آموزش هنر و شیوه‌های این آموزش به ویژه در جریان برگزاری جشنواره تجسمی جوانان، بیان کرد: «طبق مطالعه و تحقیقی که داشتم، دوره‌های قبلی جشنواره تجسمی جوانان به ویژه دوره‌هایی که چندین سال قبل برگزار شده، ایده آموزشی خوبی در آن رعایت شده است و اگر من نتوانم امروز را نسبت به دیروز بهتر کنم، قطعاً متضرر خواهم شد. چیزی که در آن دوره‌ها در نظر گرفته شده بود، آموزش سینه به سینه شاگردی استادی بوده که قدم اول ما نیز باید همین باشد.»

وی گفت: «در حوزه اخلاق ممکن است شخصی در حد کمال باشد ولی در حضور استاد اخلاق نباشد. اساتید حوزه اخلاق می‌گویند که اگر شاگردی در محضر استاد تلمذ نکرده باشد، اخلاقش متعالی نمی‌شود. بر این اساس، معتقدم که در حوزه هنر هم اگر شاگرد در کنار استاد نباشد و هنرمند اگر هم به لحاظ تکنیکی هنرمند باشد به لحاظ مسائل اخلاقی و شاگرد و استادی حتما کمبودهایی خواهد داشت. پس نگاه من به آموزش صرفاً شاگرد استادی و تکنیکی نیست بلکه اخلاق برای ما مهم است.»

سهرابی در ادامه به امضای تفاهم‌نامه آموزشی مابین وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و تاکید کرد که اداره کل تجسمی می‌تواند ظرفیت‌های خوبی را برای هنرستان‌ها فراهم آورد.

مدیرکل هنرهای تجسمی در پایان با بیان اینکه اداره کل تجسمی می‌تواند برای هنرستان‌ها نیز رویکردهایی در این خصوص را تعریف کند، گفت: «ما در اداره کل هنرهای تجسمی در مورد آموزش هنرستان‌ها هم می‌توانیم برای ظرفیت‌سازی اساتید کمک کنیم، یعنی ما می‌توانیم محل خوبی برای مشورت هنرستان‌هایمان در معرفی اساتید رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی باشیم. چون به نظر من هنرستان‌ها پایه مهمی برای هنر کشور به حساب می‌آید، همچنان که رتبه یک و شش کنکور هنر سال 1401، از هنرستان‌ها بودند و این افتخاری برای مجمع معاونت هنری است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار