تقاضای گسترده دارو‌های روانگردان تهدید‌کننده اصلی جامعه جوان است

تبریز (پانا) - رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی تقاضای گسترده دارو‌های روانگردان را تهدید‌کننده اصلی جامعه جوان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تقاضای گسترده دارو‌های روانگردان تهدید‌کننده اصلی جامعه جوان است

امیر رنجبر در دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم و اولین پویش مراقب خودت باش گفت: پدیده شوم مواد مخدر چهارمین بهرانی است که نسل بشریت را تهدید کرده و کشورمان به واسطه قرار گرفتن در برابر بزرگترین تولید کننده مواد مخدر بیشترین آسیب وضربه را متحمل می‌شود.

وی با اشاره بر آمار و ارقام در سطح بین المللی ادامه داد: شیوع گسترده مواد مخدر در سطح بین المللی با بررسی که دفتر مقابله با جرم سازمان ملل انجام داده 284 میلیون نفر بوده است و لذا در این خصوص بیش از 170 کشور قربانی پدیده شوم مواد مخدر هستند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اذعان کرد: پدیده شوم مواد مخدر به هیچ عنوان با کسی شوخی ندارد و متاسفانه با افزایش تقاضای گسترده مواد مخدر و به ویژه دارو های روانگردان در جامعه جوان که تحدید عظیمی است که جوانان و نوجوانان را درگیر این پدیده کرده است.

رنجبر اظهار کرد: مشارکت ۱۰ درصدی دانش آموزان اتفاق خوشحال کننده‌ای است که در سال گذشته و امسال افتاده است و لذا در این رابطه یکی از دلایل افزایش این مشارکت ارتقاء کانون های یاریگران زندگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توانمند سازی دانش آموزان در مورد اثرات مخرب مواد مخدر به ویژه داروهای روانگردان ها و آموزش مهارت نه گفتن به دانش آموزان از اولویت اساسی است چرا که در این راستا باید سفیران سلامت و اولیا با آموزش و پرورش همکاری کرده تا جامعه‌ای سالم از همه لحاظ داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار