به مناسبت هفته نجوم صورت گرفت:

برگزاری رویداد نجوم و ستاره‌شناسی در سمپاد استان یزد

یزد (پانا) - به مناسبت هفته نجوم، رویداد نجوم و ستاره‌شناسی با هدف شناخت بیشتر دانش‌آموزان سمپاد از این موضوع برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری رویداد نجوم و ستاره‌شناسی در سمپاد استان یزد

حسین دهقان، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان یزد در ابتدای این مراسم با اشاره به هدف تأسیس سمپاد، به مسؤلیت این مجموعه، یکی در قبال دانش آموزان تیزهوش و دیگری در قبال کشور و مردم اشاره کرد و یکی از مأموریت های مهم سمپاد را تربیت مدیران آینده برشمرد.

وی تاکید کرد: علم نجوم بیشتر از آنکه پیشرانه علم و تکنولوژی و کارآفرینی است، فعالیتی پرورشی است و سمپاد با توجه به موارد ذکر شده برای ستاره شناسی برنامه ای مدون و منسجم در عین حال منعطف تدوین کرده است.

در ادامه، محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در سخنانی کوتاه با اشاره به روز معلم، روز سمپاد و روز نجوم، این هفته را هفته علم نامید و با استفاده از اصطلاح «توانایی به توان علم»، نقش معلم را برای تحقق آن بسیار تاثیرگذار دانست.

رحیمی نژاد در ادامه، ضمن تشکر از رویکرد جدید اداره سمپاد که فعال کردن هر چه بیشتر دانش آموزان و تقویت مسئولیت پذیری آن ها است، از این موضوع استقبال کرد.

در ادامه این رویداد بزرگ دانش‌آموزی، از نونهالان و دانش آموزان فعال در عرصه نجوم تجلیل شد و در پایان، دانش آموزان در حضور اساتید نامدار نجوم چون سید مقصود کیانوش از قطب نجوم استان، به رصد ماه‌ و ستارگان پرداختند.

دانش آموز خبرنگار پانا: فائزه آمون

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار