نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس بهاباد

بهاباد (پانا) - در مراسمی با حضور مسؤلین شهرستان بهاباد، زنگ سپاس معلم در دبیرستان دخترانه ریحانه نواخته شد و دانش آموزان، این روز را به دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت شهرستان تبریک گفتند.

کد مطلب: ۱۳۶۸۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس بهاباد

حجت‌الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی، امام جمعه بهاباد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، هفته بزرگداشت مقام معلم را گرامی داشت و با اشاره به اینکه معلمان دلسوزانه و با نجابت در عرصه تعلیم و تربیت کار می کنند، گفت: جامعه ما بداند که مدیون زحمات معلمان است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه معلمان برای تعلیم و تربیت نسل آینده این مرز و بوم زحمت زیادی می کشند که قابل جبران با هیچ امر مادی نیست، افزود: نکوداشت مقام پرافتخار معلم، تکریم انسان‌هاییست که برای بالندگی نسل فردای جامعه خویش، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و غیور و استوار با تحمل ناملایمات؛ جان فرزندان این سرزمین را به گوهر علم و ادب و معرفت می‌آرایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به جایگاه و رسالت معلم بر لزوم تبیین و تفسیر بیانات رهبری درباره معلمان تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌سازد و برای دستیابی به توسعه متوازن باید به آموزش و پرورش توجه کنیم.

امام جمعه بهاباد به چند نکته از سخنان مقام معظم رهبری در جمع معلمین اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری درجمع معلمین، زنده کردن احساس «هویت ایرانی-اسلامی و شخصیت ملی» در نوجوانان و جوانان باهوش کشور را وظیفه‌ای اساسی دانستند و گفتند: در این روند، مسئله زبان فارسی، پرچم کشور و احساس عزت و افتخار به ایرانی بودن مهم است که البته این مسائل با توصیه و حرف حاصل نمی‌شود، بلکه باید مفاخر و سوابق فرهنگی، علمی و تاریخی را به دانش‌آموز تعلیم حقیقی داد.

حجت الاسلام بشکانی همچنین به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و عنوان کرد: «اول، سند تحول به صورت مستمر تکمیل و به روزرسانی شود». «دوم، از سند تحول حمایت قاطع و به اجرای آن کمک شود». «سوم، برای سند تحول که سندی متقن و خوب است بدیل و رقیبی درست نشود». «چهارم، نقشه راه دقیق اجرای سند تحول از ستاد تا مدارس تهیه و در دولت و مجلس از آن حمایت شود» و «پنجم، در نقشه راه، شاخص‌های قابل اندازه‌گیری معین شود که بر اساس آنها پیشرفت اجرای سند دائماً رصد شود.»

وی درباره سخنان مقام معظم رهبری به معلمین که توصیه کردند معلمین کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه کنند گفت: مقام معظم رهبری از معلم ها خواستند کتاب‌ها و نوشته های شهید مطهری را مطالعه کرده و بر مبنای تفکرات این شهید والامقام برای تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان تلاش کنند.

در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش بهاباد هم ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم با تقدیر از مشارکت خیران برای ساخت مدارس حمایت از آموزش و پرورش را لازم و ضروری برشمرد و افزود: شهادت این فرزانه بهانه‌ای است تا از خدمات معلمان تقدیر کنیم.

حسن رزاقی بیان کرد: هر سال سالروز شهادت استاد مطهری که به نام روز معلم نامگذاری شده، فرصت مناسبی است تا ضمن تشریح نقش و جایگاه این شهید بزرگ، جایگاه رفیع معلمان در راستای ارتقای تعلیم و تربیت نیز تبیین شود.

وی با بیان اینکه معلمان معبر رنگ الهی و نور علم و دانش در جامعه هستند، افزود: جایگاه بلند فرهنگیان که سرشار از معرفت و دانایی هستند بر هیچ کس پوشیده نیست و همه اقشار جامعه در هر پست و مقامی به بزرگی جایگاه معلمان اذعان دارند.

ادامه این مراسم با اجرای سرود دانش‌آموزی و نواخته شدن زنگ سپاس معلم در این مدرسه همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار