تاکید سازمان بهزیستی بر بازدیدهای میدانی و نگاه پیشگیرانه

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی بر ضرورت بازدیدهای میدانی و نگاه پیشگیرانه در رویکرد این سازمان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تاکید سازمان بهزیستی بر بازدیدهای میدانی و نگاه پیشگیرانه

سیدمحمدجواد حسینی در نشست علمی کاربردی مسئولین دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات استان های کشور گفت: اصلی ترین موضوع تقویت نظارت ها است و با واگذاری برخی خدمات به بخش خصوصی نقش نظارتی سازمان بهزیستی به عنوان ارگان دولتی خدمتگزار افراد دارای معلولیت و نیازمند حائز اهمیت است.

حسینی در ادامه بیان داشت: باید برای نظارت فرایند تعیین شود و از طرفی دیگر باید بر اجرای فرآیندهای سازمانی هم نظارت کنیم یعنی حوزه بازرسی به عنوان حوزه ای عمومی از بیرون بر فرایندها نظارت و آن را بررسی می‌کند تا نقاط آسیب و خلاها مشخص گردد و این موضوع اصلاح فرایندها و نظارت و اجرای آنها را در بر می گیرد.

وی افزود :نظارت ها باید منجر به معرفی، تقویت و کشف نقاط مثبت سازمانی شود و این امر تحولی است که انتظار داریم رخ بدهد.

مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی همچنین بر انجام بازدیدهای میدانی به عنوان رکن اصلی نظارت در سازمان مرکز محور بهزیستی تاکید کرد و گفت: باید با فرآیند محوری بخشی از نظارت ها به بدنه مردمی اعم از تشکل ها و نهاد های مردم نهاد سپرده شود و از آنجایی که تمام عملکردهای سازمان در موضوع شفافیت نمود پیدا می‌کند، هوشمندسازی هرچه بیشتر نظارت ها نیز تا رفع کامل چالش ها ادامه یابد .

محمد رضا هوشیار، مدیرکل بهزیستی فارس نیز ضمن اشاره به نقش مهم بازرسی و ارزیابی عملکرد در سازمان ها بر حسن همکاری و تعامل همه جانبه حوزه‌های مرتبط تاکید کرد و گفت خط قرمز در موضوع نظارت فقط اجرای قانون است.

وی تاکید کرد: کارشناسان بازرسی باید پیشگیرانه محور حرکت کنند و با آگاهی، اصلاح فرایندها ،قانون مداری، ترویج خود ارزیابی، نظارت های تیمی و سیستمی و ایجاد و نگهداری یک تیم همدل از تشکیل فساد پیشگیری و با آن مبارزه کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار