بهادری جهرمی:

آیت‌الله رئیسی فردا عازم سوریه می‌شود

دولت با جدیت گشت ارشاد مدیران را پیش گرفته است/ دولت به هیچ یک از مدیران چک سفید امضا نداده است/ دولت اولویت ویژه‌ای برای حوزه دارو در نظر دارد‌

تهران (پانا) - سخنگوی دولت از سفر آیت الله رئیسی به سوریه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله رئیسی فردا عازم سوریه می‌شود

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز معلم و روز کارگر، اظهار کرد: از مردم عزیز خوزستان تقدیر می‌کنم که استقبال خوبی از سفر آیت الله رئیسی داشتند. همانطور که رئیس جمهوری تاکید کرد، تمام ظرفیت‌های دولت را برای رفع مشکلات مردم خوزستان و رسیدن این استان به نقطه مطلوب خود به کار خواهیم بست.

وی اضافه کرد: در آستانه سفر رئیس‌جمهوری به سوریه هستیم؛ پس از ۱۳ سال رئیس جمهور کشورمان به دعوت بشار اسد عازم سوریه خواهند شد. این سفر آیت الله رئیسی فردا صورت خواهد گرفت. طبیعتا این سفر در استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و محور مقاومت خواهد بود.

سخنگوی دولت افزود: ما در آستانه آغاز به کار سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب هستیم. این نمایشگاه با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۰ الی ۳۰ اردیبهشت ماه کار خود را آغاز خواهد کرد. برای اولین بار کتابفروشی‌ها هم در بخش مجازی نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت. یارانه‌ها و بن‌های تخفیف برای اهالی قلم و اساتید و دانشجویان در نظر گرفته شده است. مهمان ویژه این نمایشگاه کشور تاجیکستان است. همچنین پنجمین نمایشگاه توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران یا جام اکسپو نیز برگزار خواهد شد. از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود. اکثر شرکت‌ها نشان‌های تجاری توانمندی‌های خود را در عرصه‌های صادرلتی عرضه می‌کنند. بالغ بر پانزده هیات عالی رتبه سیاسی و ۴۰ شرکت بزرگ خارجی نیز در این رویداد حضور خواهند داشت. انتظار می‌رود طی این رویداد و با توافقاتی که صورت خواهد پذیرفت در استمرار برنامه افزایش تجارت خارجی دولت سیزدهم، زمینه ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف و جهش مناسبات اقتصادی - تجاری کشور رقم بخورد.

وی در خصوص لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، بیان کرد: لایحه دولت ناظر به تنظیم بازار داخلی است که این موضوع در لایحه نیز درج شده است اما تصمیم با مجلس است و دولت تابع تصمیم مجلس است.

بهادری ‌جهرمی درباره اظهار نظر برخی نمایندگان پیرامون احتمال گران شدن دارو در آینده نیز گفت: بودجه به تصویب مجلس رسیده و منابع بودجه مصوب نمایندگان است. دولت اولویت ویژه‌ای برای حوزه دارو در نظر دارد و در صورت درخواست وزارت بهداشت سریع عمل خواهیم کرد و اجازه بروز مشکل را نمی‌دهیم. اخیرا هم تفاهم‌نامه‌ای برای تخصیص ارز و یا رفع مشکلات در این حوزه امضا شده تا به مشکلی نخوریم. اگر نیازی باشد لایحه اصلاحی هم به مجلس داده خواهد شد و از این حیث مشکلی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره پلمب واحدهای تجاری به دلیل بی‌حجابی، اظهار کرد: سیاست دولت در دوره آقای رئیسی نسبت به کسب‌و‌کارها روشن بوده و هست. حتما دولت همه توان و امکانات خود را برای حمایت از کسب و کارها و صنوف به کار می‌گیرد. قوانین ما برای نظم اجتماعی طراحی شده است. اگر پولشویی مخرب اقتصاد است، سایر قوانین نیز حامی کسب و کار است. چه دولتمردان، چه بخش خصوصی و سایر بخش‌ها، همه در چارچوب قوانین مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با معیار قرار دادن قانون باهم فعالیت کنیم تا اقتصاد مولد را برای هم تامین و تضمین کنیم.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره بازداشت دو مدیر سازمان محیط زیست، گفت: دولت قبلا نیز اعلام کرده است که گشت ارشاد مدیران در مجموعه دولت فعال است؛ دولت با جدیت گشت ارشاد مدیران را پیش گرفته است. تمامی گزارش‌های مردمی و نهادهای مختلف بحث و بررسی می‌شود و هیچ‌گونه اغماضی وجود ندارد. در مثال اخیری که فرمودید به محض اینکه گزارشی واصل شد، اقدام پیشگیرانه صورت گرفت البته بررسی در این خصوص به پایان نرسیده است؛ در حال تحقیقات مقدماتی است. این روال را که دولت پیشگام مبارزه با فساد است، واضح است. دولت به هیچ یک از مدیران چک سفید امضا نداده است. ما هم علاقمند به رسانه‌ای شدن این خبر نبوده و نیستیم چون ممکن است جرمی صورت نگرفته باشد.

وی در خصوص اخراج یک خبرنگار از مجمع هیأت استان مازندران نیز اظهار کرد: نگاه دولت در این حوزه روشن است و برخوردی که در آن جلسه صورت گرفت، از سوی مقام دولتی نبود، اما در اتفاق مشابه که در یک فرمانداری رخ داد، دولت اجازه نداد به ۴۸ ساعت بکشد و دیدگاه خود را برای همه مدیران به طور شفاف روشن کرد. نگاه دولت به خبرنگاران و همکاران در جهت خدمت‌رسانی بهتر به مردم است. شناسایی مشکلات، پیگیری اولویت‌ها، شناسایی نقاط ضعف و اولویت دادن به نقاط قوت است؛ نگاه دولت هم همین است و باید از همکاران رسانه‌ای تشکر کرد.

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت لایحه آبخیزداری نیز گفت: لایحه آبخیزداری از سوی وزارت جهاد کشاورزی، تقدیم دفتر دولت شد. بیش از ۱۰ جلسه در کمیسیون‌های تخصصی دولت درباره این لایحه تشکیل شد. لایحه آبخیزداری، موضوعی فرابخشی است و فقط مرتبط با وزارت جهاد نیست و با وزارت نیرو و حوزه‌های برنامه و بودجه ارتباطات و نکات مشترک دارد. دولت به دنبال این است که لایحه قابلیت اجرا داشته باشد و تدابیر بودجه‌ای آن در سازمان برنامه و بودجه پیش بینی شود. به دلیل همزمانی بررسی این لایحه با بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، مقداری این لایحه منتظر ماند تا لایحه برنامه هفتم حوزه‌های ناظر به آبخیزداری در آن نهایی شود و در همان‌ چارچوب تکمیل شود تا لایحه تقدیمی به مجلس قابلیت اجرا داشته باشد. پس از بررسی لایحه هفتم، لایحه آبخیزداری نهایی خواهد شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه برنامه دولت افزایش جدی تولید خودرو و موتور و افزایش کیفیت تولید و برخورد با نیازهای سوداگرانه است، یادآور شد: بخش هایی از وزارت صمت نیازمند انتزاع و تبدیل به یک وزارتخانه جدید است و از این رو از مجلس تشکر می‌کنم که با دوفوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد. البته تصمیم با مجلس است و دولت هم تابع تصمیم مجلس خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار