سردار قریشی در نشست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج مطرح کرد؛

۱۵ اردیبهشت؛ صعود ۴۰ هزار نفری راهیان نور به ارتفاعات بازی‌دراز کرمانشاه

اولویت با اعزام افراد معترض به راهیان نور است / فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران مراسم افتتاحیه راهیان نور غرب کشور در بازی دراز است/ سردار سوری: برنامه امسال قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج «تلفیق راهیان نور و راهیان پیشرفت» است

تهران (پانا) - نشست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با موضوع تشریح اقدامات راهیان نور نوروز ۱۴۰۲ و اعلام برنامه‌های افتتاحیه راهیان نور غرب کشور صبح امروز در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۵ اردیبهشت؛ صعود ۴۰ هزار نفری راهیان نور به ارتفاعات بازی‌دراز کرمانشاه

سردار قاسم قریشی در این نشست اظهار کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری بر استفاده از دستاوردهای دفاع مقدس به‌ویژه راهیان نور و کنگره شهدا و به تصویرکشاندن دفاع مقدس با بهره‌گیری از هنر و رسانه تاکید شده است و از این طریق به نکات ارزشمندی برخورد می‌کنیم. به‌ویژه رهبر معظم انقلاب فرمودند دفاع مقدس معدن طلا و گنج باارزش ملت ماست. دستاوردهای مهمی چون خودباوری و اتکا به مردم و آزادی و ایستادگی و ایثار و ازخودگذشتگی، رهایی از وابستگی از دستاوردهای دفاع مقدس است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در دوره پهلوی فقط با یک تهدید انگلیسی‌ها از اروند تا شمال بخش‌هایی را واگذار کردند همچنین تا شرق و جنوب شرق. همچنین نگین خلیج فارس یعنی بحرین را از دست دادیم. اما در دوران دفاع مقدس مردم ما اجازه نداد که یک وجب از خاک کشور جدا شود. امروز معتقدیم به دلیل تجربه درخشان ۸ سال دفاع مقدس و توانمندی‌های امروز، اگر دشمنان از هرگونه حمله نظامی به کشورمان ابا دارند به خاطر همان دستاوردها، خودباوری‌ها، ایثار، پیروی‌ها، روحیه جوانان ما و برتری در حوزه‌های فناوری در جهان است. همه قدرت امروز ایران در حوزه‌های مختلف به‌خاطر خودباوری هشت سال دفاع مقدس و استمرار آن تاکنون به‌ویژه در قالب راهیان نور است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اضافه کرد: پس از کرونا از سال گذشته برنامه راهیان نور مجددا به خوبی شروع شد. ما یک برنامه‌ای داریم که روز ۱۵ اردیبهشت صعود به بازی دراز است. روز ۱۴ اردیبهشت مراسمی در تجلیل از شهید شیرودی برگزار می‌شود و در روز ۱۵ اردیبهشت صعود ۴۰ هزار نفر از مردم به ارتفاعات بازی دراز که محل یکب از عملیات‌های مهم ما در دوران دفاع مقدس و یک نقطه سوق الجیشی است، خواهیم داشت و سخنران این مراسم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. این مراسم در واقع افتتاح راهیان نور امسال خواهد بود.

سردار قریشی گفت: بعضی از افراد به وسیله خودروی شخصی و بعضی هم با اتوبوس تشرف پیدا می‌کنند. افرادی که در قالب کاروان قرار می‌گیرند مثلاً اقشار راهیان نور دانش‌‌آموزان، فرهنگیان، دانشجویان و ... باید از طریق همین دوستان اقدام کنند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به دستاوردها و افتخارات کشورمان در حوزه‌های مختلف افزود: به خاطر همین دستاوردها، ما هم اردوی راهیان پیشرفت را با همراهی با دولت شروع کردیم و انشالله از این طریق بهره‌مندی بیشتری به دست خواهد آمد. ما امسال راهیان نور دانش‌‌آموزان را در بخش هوافضا به خوبی برگزار کردیم و مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

سردار قریشی تاکید کرد: امسال اولویت اعزام‌ممان در راهیان نور، اعزام لیدرهای معترضان، کسانی که موضعی دارند، دانشجویانی بوده که معترض هستند و مواضع گوناگونی دارند. این کار انجام شده و مجددا مورد تاکید است و وقتی این کار انجام شد مواضع قبل و بعد از این تشرف کاملا متفاوت شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته هیچگونه تصادفی در اعزام‌های ما رخ نداد، گفت: امسال نیز شش میلیون روز تردد صورت گرفت که به سلامت انجام شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با تاکید بر اهمیت روایت درست، گفت: ما نزدیک ۳۰ هزار راوی آموزش دیده داریم و با آموزش‌هایی که صورت گرفته است، تقویت خواهند شد. همچنین ۱۱۰ هزار نفر خادم شهدا شامل دانشجو و طلبه داریم که به راهیان نور خدمت می‌کنند.

در ادامه این مراسم سردار سوری نیز اظهار کرد: رویکردی را که امسال دنبال می‌کنیم این است که اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت را تلفیق کنیم. ما سعی کردیم هم حضور در یادمان‌ها و هم روایت دستاوردها را داشته باشیم.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج ادامه داد: امسال به شکل تخصصی و قشری، راهیان نور را برگزار خواهیم کرد. ما یک راهیان پیشرفت ملی داریم که با راهیان نور تلفیق کرد که اقشاری که تشرف پیدا می‌کنند با دستاوردهای همان استان و حتی ملی آشنا خواهند شد.

سردار سوری با بیان اینکه امسال می‌خواهیم غرب و شمال غرب را برجسته ببینیم، گفت: در این مناطق تعداد زیادی عملیات انجام شده است و رزمندگان ما در این مناطق غیر از جنگ با رژیم بعثی با گروهک‌های مختلف نیز می‌جنگیدند.

وی از اعزام یک میلیون و سیصد هزار نفر در سال گذشته به مناطق عملیاتی راهیان نور خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار