گزارش پانا از فیلم‌های بهاری سینماهای کشور

«فسیل» 100میلیاردی رکوردار فروش سینماها

«بچه‌های طوفان» و «بابا سیبیلو» نتوانستند چراغ سینمای کودک را روشن نگاه دارند

تهران (پانا) - سینماهای سراسر کشور با نمایش ۹ فیلم سینمایی در ژانرهای کمدی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان و درام از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون میزبان بیش از ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مخاطب بوده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
«فسیل» 100میلیاردی رکوردار فروش سینماها

شرایط اکران و میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌های روی پرده در حالی که در یکی از بهترین‌ بازه‌های اکران قرار داریم، در سامانه سمفا قابل بررسی و تحلیل است.

سینماهای سراسر کشور این روزها با اکران فیلم‌های سینمایی «فسیل»، «غریب»، «عروس خیابان فرشته»، «سه کام حبس»، «جنگ جهانی سوم»، «دسته دختران»، «بابا سیبییلو»، «بچه‌های طوفان» و «آهنگ دو نفره» میزبان مخاطبانی هستند که با حضورشان استمرار حیات و معیشت سینما را رقم می‌زنند.

در این میان فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان و در ژانر کمدی توانسته است خوش بدرخشد و چراغ امید را برای سینماداران روشن نگه دارد. این اثر که از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ روی پرده رفته است، با فروش بیش از دو میلیون بلیت و بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان رکورددار فعلی گیشه است تا همچنان کمدی‌های تجاری در صدر پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما باقی بمانند.

فیلم دیگر در حال اکران «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی است که در گونه دفاع مقدس و علیرغم دریافت سیمرغ‌های متعدد در جشنواره فیلم فجر چهل و یکم نتوانسته است در اکران موفق ظاهر شود. فیلمی درباره شهید بروجردی با نقش آفرینی بابک حمیدیان که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ روی پرده است و تنها حدود ۹ میلیارد تومان با حدود و ۲۰۱ هزار بلیت فروخته است. «دسته دختران» عنوان فیلم دفاع مقدس دیگری در سبد اکران کنونی است که به کارگردانی منیر قیدی از ۳۰ فروردین سال جاری روی پرده رفته و حدود یک و‌نیم میلیارد تومان بلیت فروشی داشته است و‌ هنوز فرصت هست تا به این اثر در میزان موفقیت در گیشه امیدوار بود.

در میان دیگر آثار عنوان آخرین ساخته هومن سیدی کارگردان خوش ذوق سینما نیز به چشم می‌خورد. اثری که جایزه بهترین بازیگری مرد در بخش افق‌های هفتاد و‌نهمین جشنواره فیلم ونیز را برای محسن تنابنده به ارمغان آورد اما حاشیه قاچاق آن درست چند روزی قبل از آغاز اکران عمومی آن آسیب‌هایی را به گروه سازنده وارد آورد تا همچنان سایه اتفاقات تلخ بر سر سینمای ایران باقی بماند.

با این وجود این فیلم نیز اگرچه به رقم قابل انتظاری در اکران خود که از ۱۴ فروردین آغاز شده دست نیافته اما بیش از چهار و‌نیم میلیارد تومان و ۸۱ هزار قطعه بلیت فروخته است. «بچه های طوفان» ساخته صادق صادق دقیقی و «بابا سیبیلو» ساخته ادوین خاچیکیان نیز در ژانر کودک و نوجوان توانسته اند به ترتیب ۳۰ میلیون تومان و ۷۰۱ میلیون تومان از بازه‌های ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ و ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ بفروشند.

«آهنگ دو نفره» عنوان کمدی دیگری از آثار در حال اکران است که به کارگردانی آرزو ارزانش از ۲۹ فروریدن تاکنون با حدود ۷۴ هزار و ۵۰۰ بلیت حدود ۴ و نیم میلیارد تومان در گیشه فروش بلیت داشته است.

«سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور نیز حدود ۱۰۴ هزار تعداد بلیت با مجموع ۵ میلیارد و ۲۲۶ هزار تومان فروخته است. این فیلم از ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ روی پرده رفته است.

و آخرین فیلم در این گزارش «عروس خیابان فرشته» به کارگردانی مهدی خسروی نام دارد که حدود ۷ میلیارد تومان با فروش ۱۵۶ هزار بلیت از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ را تاکنون به ثبت رسانده است.

همچنین مجموع فروش فیلم‌های در حال اکران از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون 1,314,317,207,50 تومان با حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مخاطب در حدود ۶۶ هزار نوبت سانس نمایش آثار است که با توجه به جمعیت کشور و مخاطبان بالقوه سینمای ایران همچنان تاکید می‌کند که سینما در سبد مصرف فرهنگی خانوار قرار ندارد و اگر سهم فیلم «فسیل» را از این عدد کسر کنیم سینما عملا ۳۴ میلیارد تومان فروش در حدود دو ماه بازه طلایی اکران نوروزی و عید فطر را تجربه کرده است که هرگز عدد قابل توجهی برای روشن نگهداشتن چراغ سینماها و امید در دل سینماگران نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار