جانشین سابق دانشکده افسری سپاه پاسداران:

معلمان باید دانش‌آموزان را با شهدای دانش‌آموز آشنا کنند

تهران (پانا) - جانشین سابق دانشکده افسری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد که معلمان، دانش‌آموزان را با شهدای هم سن و سال خودشان آشنا کنند چرا که در این صورت، ادامه راه را خود دانش‌آموزان طی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان باید دانش‌آموزان را با شهدای دانش‌آموز آشنا کنند

سردار حمید اباذری در ششمین کنگره معلمان و ۱۱۰۰ دانش‌آموز شهید منطقه ۱۶ تهران، کار معلمان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: بچه‌ها را با شهدا آشنا کنید چرا که در این صورت، ادامه راه را خودشان می‌روند. پس هرچه می‌توانید بچه‌ها و نسل نوجوان و جوان را با شهدای همسن و سال خودشان آشنا کنید.

وی آمار 1100 شهید دانش‌آموز منطقه 16 تهران را بسیار افتخارآمیز دانست و اظهار کرد: وقتی رژیم شاه، امام خمینی(ره) را دستگیر کرده بود، ایشان فرمودند سربازان من در گهواره‌ها هستند و امروز وقتی به تاریخ تولد شهدا نگاه می‌کنیم بیشتر از ۸۰ درصد شهدا همان فرزندان امام در گهواره‌ها و به عبارت دیگر متولدین دهه 40 هستند.

اباذری با بیان اینکه بنده نیز در دوران جنگ تحمیلی، دانش‌آموز مقطع دبیرستان بودم، خاطرنشان کرد: امروز هم اگر اتفاقی بیفتد، همین شیربچه‌ها مثل دانش‌آموزان آن دوران هستند و از کشور دفاع می‌کنند.

وی افزود: نوجوانان و جوانان در دوران دفاع مقدس از هر روش و راهکاری برای رفتن به جنگ استفاده می‌کردند و این انقلاب با چنگ و دندان حفظ شده و به سادگی به اینجا نرسیده‌ و خیلی سختی کشیده‌ایم.

جانشین سابق دانشکده افسری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دلایل مختلف دشمنی دشمنان با ایران اسلامی گفت: حتما دشمن به ویژگی‌های مختلف کشورمان رشک می‌ورزد اما دلیل اصلی دشمنی‌ها، انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه یک کشور اگر بخواهد عظمت پیدا کند باید ۳ عامل در آن باشد، ابراز کرد: این عوامل شامل امام و رهبر بزرگ، آرمان بزرگ و امت بزرگ است که ما همه این‌ها را داریم. مشکلاتی هم در حوزه اقتصادی و معیشتی داریم که برخی از آن‌ها به بی‌تدبیری‌ها برمی‌گردد چرا که کشور بزرگی مثل ایران نباید این مشکلات را داشته باشد.

منطقه 16 تهران، منطقه‌ای کوچک با مردان بزرگ و باغیرت است

سیدحمیدرضا ابراهیم‌نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران نیز در ابتدای این کنگره گفت: امروز همه ما میهمان خانواده معظم شهدا هستیم و به واسطه آن‌ها در این مجلس حاضر شده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 60 جلسه از آبان سال گذشته برای برگزاری این کنگره اظهار کرد: در جلساتی که برای کنگره گذاشته بودیم، ریاست معنوی و مادی کنگره را به صاحب اصلی آن که خانواده معزز شهدا هستند سپردیم و ریاست معنوی این کنگره به مادر شهیدان خالقی‌پور سپرده شد.

ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه تقدیم 110 شهید دانش‌آموز از این منطقه، افتخاری برای ما است، خاطرنشان کرد: منطقه 16 تهران، منطقه‌ای کوچک با مردان بزرگ و باغیرت است و برگزاری و حضور در این کنگره، افتخاری برای همه ما است که دعوت شده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران با اشاره به برگزاری کنگره پنجم در 20 اردیبهشت 1401 گفت: از فردای کنگره سال گذشته، گفتیم که از الان برای کنگره سال بعد برنامه‌ریزی کنیم و همکاران در حال برنامه‌ریزی بودند که کنگره امسال جاذبه بیشتری به خصوص برای دانش‌آموزان داشته باشد.

وی تاکید کرد: تربیت برای ما مهمتر از تعلیم است و اعتقاد داریم اگر سیره عملی شهدا را به مدارس ببریم کار بسیار بزرگی کرده‌ایم. مدارسی در این مطنقه داریم که حدود ۷۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند و خیلی از شهدای منطقه از این مدرسه اعزام شده‌اند. بنابراین وجب‌به‌وجب منطقه ۱۶ تهران، مقدس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار