در سال«مهار تورم و رشد تولید»معرفی نمایشگاههای شغلی، ویژه دانش آموزان پایه نهم در الویت است

تهران (پانا) - نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان پیام آموزش و پرورش منطقه  ۵ تهران گشایش یافت و مدیر آموزش و پرورش منطقه، هدف از برپایی این نمایشگاه را کیفیت بخشی بیشتر به روند آگاهی دانش آموزان و والدین آن ها نسبت به رشته های تحصیلی و مشاغل موجود دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۷۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
در سال«مهار تورم و رشد تولید»معرفی نمایشگاههای شغلی، ویژه دانش آموزان پایه نهم در الویت است

نمایشگاه هفته مشاغل آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران در راستای ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و والدین با رشته های فنی و مهارتی به همت کارشناسی فنی حرفه ای و کاردانش منطقه و با حضور محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه۵، شهردار منطقه۵، بخشدار کن، امام جمعه غرب تهران و شورای معاونین در هنرستان پیام گشایش یافت.

محسن مطلبی؛ مدیر آموزش وپرورش در بازدید از این نمایشگاه گفت: در سال «مهار تورم و رشد تولید» تمهیدات لازم جهت معرفی نمایشگاه‌های شغلی به دانش آموزان مدارس، در اولویت برنامه های هفته معرفی مشاغل به ویژه دانش آموزان پایه نهم جهت آشنایی بیشتر با مشاغل و رشته های تحصیلی است.

مدیر منطقه ۵ افزود: بدین منظور مسئولین منطقه به صورت نمادین در هفته معرفی مشاغل، با تدارک برنامه های لازم جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با مشاغل موجود در جامعه و بازار کار، آزمون های مشاوره ای (توانایی، رغبت) درانتخاب رشته تحصیلی و آینده شغلی، تهیه بروشور و پوستر، معرفی رشته های دانشگاهی، دعوت از کارآفرینان برتر، نمایش فیلم های شغلی، انجام بازدیدهای شغلی به معرفی مشاغل با هدف مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز جامعه می پردازند.

وی هم چنین کیفیت بخشی بیشتر به روند آگاهی دانش آموزان و والدین آن ها نسبت به رشته های تحصیلی و مشاغل موجود را از اهداف نمایشگاههای هفته مشاغل برشمرد.

در ادامه محبوب شریعتی؛ معاون آموزش متوسطه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته مشاغل اظهار کرد: بالا بردن سطح آگاهی خانواده ها و تغییر نگاه آنان نسبت به رشته های فنی و حرفه ای مهارتی مهمترین هدف برپایی این نمایشگاه ها است.

معاون آموزش متوسطه منطقه ۵ افزود: در این نمایشگاه ها توانمندی دانش آموزان و هنرجویان رشته های فنی، مهارتی و کاردانش از جمله گرافیک، خیاطی، حسابداری، گردشگری، عکاسی و صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: با توجه به بازار کار و سیاست های آموزش و پروش، این اداره از چند سال گذشته فعالیت های خود را در راستای توسعه فعالیت های آموزشی در رشته های فنی، مهارتی و کاردانش معطوف کرده و درسال اخیر دانش آموزان و تعداد رشته های آن چند برابر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار