عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

توانمندسازی معلمان امری جدا از آموزش و تحول نیست

مانه و سملقان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش مانه و سملقان گفت دوره آموزشی ضمن خدمت آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه با شرایط ویژه برای مربیان پیشتاز است.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی معلمان امری جدا از آموزش و تحول نیست

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در بازدید از کارگاه آموزشی توانمندسازی همکاران فرهنگی، اظهار کرد: توانایی‌های مهارتی و تعاملی خوبی بین همکاران در جهت سوق سطح فرهنگ افزایش یافته است و فرهنگ‌های مترقی، آسان و شیرین است.

ابوالقاسم اکبری افزود: دوره‌های آموزشی ضمن خدمت با افزایش سطح آگاهی و در راستای توانمندسازی همکاران برگزار می‌شود، به همین جهت باید در زمینه اهداف و شرایط برگزاری به نحوی برنامه‌ریزی شود که فرایندهای پیش‌بینی‌ شده در زمان مقرر و مطابق با برنامه، به‌صورت منظم انجام شود. همچنین باید به نحوی برنامه‌ریزی شود و حداقل هر نفر، ساعت مورد نیاز طبق چارچوب‌ها و مصوبات وزارت متبوع و بر اساس شاخص‌های ارزیابی ابلاغی، در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان برگزار شود.

محمد وحیدی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی در جمع مسولین و همکاران فرهنگی عنوان کرد: در مدارس علاوه بر فعالیت‌های تربیتی و پرورشی، فعالیت مربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی نیز تاثیر زیادی روی موفقیت دانش آموزان دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در این حوزه شاهد برگزاری مناسبت‌ها و بازدیدها و اردوها و اردوهای پیشرفت بودیم و ... که همگی منسجم و در یک راستا و با یک هدف اجرا شده تا امر تربیت محقق شود.

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی بیان کرد: شرکت در کارگاه آموزشی ضمن خدمت آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و غیر مترقبه یک از خدماتی است که راه را برای آشنایی و آمادگی همکاران با انواع موانع در اطراف خود آماده می کند.

در ادامه حسین کنعانی به چگونگی فعالیت های سازمان دانش آموزی پرداخت و تصریح کرد: سازمان دانش آموزی یک تشکل مصوب در آموزش وپرورش است و وزارت آموزش وپرورش از چهار تشکل پیشتازان، بسبج دانش آموزی ،اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و هلال احمر تشکیل شده است که مهمترین مسئولیت های ما تربیت اجتماعی دانش آموزان است و دوره های آموزشی ضمن خدمت در بخش های مختلف هلال احمر، جهت یابی، گره زنی در ساعت های مختلف برای مربیان پیشتاز برگزار شد.

در پایان؛ محسن روحانی ریاست آموزش وپرورش شهرستان مانه و سملقان در بین مربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی به توضیح برنامه های مفید و هنرهای جذاب سازمان درجهت آرامش خانواده ها و دانش آموزان پرداختند و از زحمات رئیس سازمان دانش آموزی استان حسین کنعانی و شهرستان محدثه سامری و مربیان پیشتاز تشکر و قدرانی کردند.

گفتنی است در این بازدید که این دوره در سالن معلم برگزار شد، جواد بهادری فرماندار شهرستان و ابراهیم شادمهر معاون پشتیبانی و مهدی کاویانی معاونت پرورشی و تربیت بدنی، نیز حضور داشتند.

خبرنگار : حوریه کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار