سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

استخدام بیش از ۲۸ هزار معلم ابتدایی، استثنایی و عشایری در آزمون روز گذشته

مجوز استخدام رشته‌های دبیری اخذ شده و در آینده اعلام خواهد شد

تهران (پانا) - سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری با اشاره به اینکه دیروز آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد بیش از ۲۸ هزار معلم ابتدایی، استثنایی و عشایری در این آزمون استخدام خواهند شد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
استخدام بیش از ۲۸ هزار معلم ابتدایی، استثنایی و عشایری در آزمون روز گذشته

سیدمجتبی هاشمی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: این آزمون با همکاری سازمان اداری و استخدامی، ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، هشتم اردیبهشت‌ماه در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان این که این آزمون به صورت اختصاصی برای جذب آموزگار در مدارس ابتدایی و استثنایی است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی از طریق این آزمون جذب می‌شوند که در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد.

سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری تصریح کرد: برای تامین نیاز رشته‌های دبیری، مجوز آزمون ویژه دیگری اخذ شده که اخبار مرتبط با آن در آینده اعلام خواهد شد.

وی در مورد تعداد شرکت‌کنندگان این آزمون گفت: بیش از ۵۳۴ هزار داوطلب برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۴۵۴ هزار داوطلب زن و بیش از ۷۹ هزار نفر مرد هستند.

هاشمی ادامه داد: شرط سنی برای شرکت در آزمون حداقل سن ۲۰ سال تمام و داشتن حداکثر ۴۰ سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس) در نظر گرفته شد و اعلام نتایج اولیه 3 تا 5 برابر ظرفیت از بین داوطلبان واجد شرایط، جهت ارزیابی تکمیلی از بین داوطلبان دارای حدنصاب صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری با بیان این که داوطلبان باید در مرحله ارزیابی تکمیلی صلاحیت معلمی توسط مراکز ارزیابی و سایر عوامل مربوط در مجموع حداقل ۴۷۰ امتیاز از حداکثر امتیاز ممکن (۱۰۰۰ امتیاز) را کسب کنند، افزود: در ارزیابی تکمیلی، کسب حداقل (۹۵) امتیاز از شایستگی‌های عمومی، حداقل (۷۰) امتیاز از شایستگی اختصاصی و (۴۰) امتیاز از شایستگی تخصصی الزامی است.

وی تصریح کرد: پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی‌شده به آموزش وپرورش (حداکثر 3 برابر) در سقف ظرفیت پذیرش و بر اساس نتیجه امتحان مشترک فراگیر (کتبی) با وزن ۴۰ درصد و ارزیابی تکمیلی با وزن ۶۰ درصد لحاظ شده و بر اساس اولویت‌های انتخابی (حداکثر 3 کد شغل محل) درمقایسه باسایر داوطلبان و با رعایت سهمیه قانونی داوطلب، به تعداد یک برابر ظرفیت صورت خواهد گرفت.

هاشمی با اشاره به اینکه مدت دوره یکساله مهارت‌آموزی، جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفاً به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش­­ و پرورش است، اظهار کرد: گواهی پایان دوره مهارت ‌آموزی، دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیست. محل مهارت ‌آموزی دوره یکساله بر اساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی توسط دانشگاه فرهنگیان تعیین خواهد شد.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری در پایان گفت: پذیرفته‌شدگان نهایی ضمن شرکت و موفقیت در دوره مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان باید در قالب برنامه سنجش صلاحیت حرفه‌­ای معلمان و در مسیر رشد معلمی در دوره‌های ضمن خدمت پیش‌بینی‌شده مطابق ضوابط اعلامی وزارت آموزش و پرورش موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی شوند. گذراندن حداقل ۱۲۰ ساعت ضمن خدمت مرتبط با امور تربیتی و مهارت‌های معلمی برای پذیرفته‌شدگان رشته‌های غیر امورتربیتی در 2 سال نخست استخدام الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار