مسئولین وزارت آموزش و پرورش:

مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از اهم فعالیت‌های تربیتی است

تهران (پانا) - مسئولین وزارت آموزش و پرورش، در خصوص نظارت بر فعالیت‌های روانشناختی جهت جلوگیری از آسیب‌های تحصیلی و اجتماعی و پیگیری امورات جاریه از منطقه ۱۵ بازید به عمل آوردند و در این بازدید از مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی به عنوان اهم فعالیت‌های تربیتی یاد شد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از اهم فعالیت‌های تربیتی است

جلسه ای با حضور امیر تجلی نیا مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، معاون مشاوره مدیرکل، مطلب غفاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵، لطف‌الله کرد چگینی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی و سجاد هاشمی، مسئول مشاوره برگزار شد.

در این نشست، مطلب غفاری بیان کرد: نقش هدایت تحصیلی بر مسیر زندگی دانش آموز و جلوگیری از آسیب‌های تحصیلی و اجتماعی منطقه مبرهن بوده و همچنین با ارائه اطلاعات جامع و درست به والدین و دانش آموزان می توان انتخابی درست و مناسب انجام داد و سپس اطلاعات اجمالی از آسیب‌های منطقه بیان کرد.

سپس امیر تجلی‌نیا، مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: اهمیت مراکز مشاوره و ایجاد فضای مناسب و به‌کارگیری مشاوران متخصص و حرفه‌ای در ارائه خدمات روانشناختی و همچنین کاهش آسیب های روانی و اجتماعی از مهمترین وظایف مسئولین مربوطه در منطقه است.

تجلی نیا اظهار کرد: با توجه به شروع هفته معرفی مشاغل و انجام آزمون‌های مشاوره ای اهمیت این موضوع ها بر انتخاب رشته تحصیلی و مسیر تخصیلی _ شغلی آینده دانش آموز و جامعه بیش از پیش قابل اهمیت و پیگیری است.

در ادامه، مشاور مدیرکل مشاوره وزارت آموزش و پرورش، به اهمیت توانمندسازی‌های روانی، تحصیلی دانش آموزان، والدین و همکاران بر به زیستن و کاهش آسیب های روانی اجتماعی اشاره کرد و همچنین بیان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان می تواند از برخی آسیب‌های پیش رو جلو گیری کند.

لطف الله کرد چگینی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه نیز از برنامه های پیش رو جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، روانی و تحصیلی و توانمندسازی‌های والدین دانش آموزان و همکاران و بزرگداشت روز روانشناس و مشاور گزارش مبسوطی ارائه کرد.

در پایان سجاد هاشمی، مسول مشاوره، آماری از فعالیت های کارشناسی منطقه ارائه کرد و گفت: کسب رتبه اول در شهر تهران برای دومین بار متوالی و تنها منطقه ای که برای اولین بار ۱۰۰درصد دانش آموزان پایه نهم آزمون‌های رغبت و توانایی را انجام داده اند، نصیب منطقه ۱۵ شده است. همچنین از بازدید همه مدارس دوره اول از هنرستان‌های منطقه و برگزاری ۲۵ کارگاه توانمندسازی ویژه دانش آموزان، والدین، مشاورین، همکاران اجرایی و آموزشی و ارائه خدمات تخصصی روانشناختی و مشاوره ای در مرکز مشاوره فاطمیه (س) با مدیریت، دکتر گزیدری که از شنبه تا چهارشنبه فعالیت دارد و حدودا به ۶۵۰ دانش آموز، والدین و همکاران ارائه خدمات مشاوره ای به صورت رایگان ارائه شده و نیز به کسب رتبه های منطقه ای و استانی توسط همکاران مشاور در حیطه های مختلف ارائه اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار