در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تاکید استاندار تهران بر آموزش حفاظت از طبیعت در ایام تحصیل دانش‌آموزان

تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به لزوم آموزش برای ارتقای فرهنگ حفاظت از طبیعت از دوران تحصیل دانش‌آموزان گفت دوران تحصیل بهترین فرصت برای فرهنگسازی حفاظت از طبیعت است.

کد مطلب: ۱۳۶۶۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تاکید استاندار تهران بر آموزش حفاظت از طبیعت در ایام تحصیل دانش‌آموزان

علیرضا فخاری در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی حفظ طبیعت از دوران کودکی اظهار کرد: «دانش‌آموزان باید بدانند محیط‌زیستی که داریم و گاهی اوقات به دست خودمان مورد هجمه واقع می‌شود، یک روزی هم دست گذشتگان بوده و به ما رسیده است. بنابراین وظیفه ما هم این است که امروز این محیط را برای آیندگان پاک نگهداریم تا بتوانند همچون ما از طبیعت بهره‌مند شوند.»

استاندار تهران اضافه کرد:‌ «بنابراین اگر دانش‌آموزان آگاه شوند که باید از محیط زیست خوب استفاده کنند، می‌دانند که محیط زندگی‌شان محیطی بسیار مفرح و خوب است. با توجه به اهمیت آموزش، نقش آگاه‌سازی در دوران تحصیل اهمیت می‌یابد و طبیعی است اگر کودکان به درستی آموزش ببینند، می‌توانند در آینده رفتار درستی با طبیعت داشته باشند و این موهبت نسل به نسل منتقل شود.»

گفتنی است، پویش مردمی «بی‌زباله» روز گذشته با هدف جمع‌آوری پسماندهای حاشیه رودخانه جاجرود حد فاصل سد لتیان تا ماملو با حضور استاندار تهران، مسئولان اداره‌کل محیط‌زیست استان و سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد. در این پویش که همزمان با هفته «زمین پاک» برگزار شد، دانش‌آموزان، سمن‌ها و گروه‌های مردمی مشارکت ویژه‌ای در جمع‌آوری زباله‌های باقی مانده از حضور گردشگران داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار