اجلاسیه گرامیداشت شهدای دانش‌آموزی و فرهنگیان ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموزی و فرهنگیان در ۱۸ اردیبهشت انجام شده است.

کد مطلب: ۱۳۶۵۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اجلاسیه گرامیداشت شهدای دانش‌آموزی و فرهنگیان ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شود

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه کمیته شهدای دانش آموز و فرهنگی استان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده اظهار کرد: اجلاسیه گرامیداشت شهدای دانش آموزی و فرهنگیان با همکاری سپاه حضرت عباس (ع) استان و ستاد گنکره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در ۱۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر برگزاری باشکوه این اجلاسیه گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت های دانش آموزی برای برگزاری این اجلاسیه در دستور کار قرار دارد تا ارزش های مقدس ایثار و شهادت در بین دانش آموزان به خوبی منتقل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از برنامه ریزی های انجام شده برای جلب مشارکت سایر ارگان ها خبر داد و افزود: این اجلاسیه با همکاری دانشگاه فرهنگیان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری اردبیل و دیگر ارگان برگزار خواهد شد تا شاهد جریان سازی به واسطه کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل باشیم.

صفری تصریح کرد: از تجربیات سایر کمیته ها استفاده خواهیم کرد تا برنامه مربوط به اجلاسیه گرامیداشت شهدای دانش آموزی و فرهنگیان با شکوه هرچه تمام و در شان شهدای عزیزمان برگزار شود. همه ما قطعا شرمنده شهدا هستیم اما با دعای خیر ایشان و با کار شبانه روزی ان شاء الله شاهد برنامه وزینی خواهیم بود.

سرتیپ‌ دوم پاسدار غلامحسین محمدی‌اصل، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان هم با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پس از تاسیس سپاه در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ سپاه مفتخر است که حتی پس از دوران دفاع مقدس توانسته در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و به خصوص محرومیت زدایی و آبادانی نقش مثبت و سازنده ای ایفا کند.

وی با تاکید بر اهداف برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل افزود: معتقد هستیم که کار نشد ندارد و با اراده راسخ و ایمان قوی هر مسئله ای امکان پذیر است و در برگزاری این کنگره باید مدنظر داشته باشیم که باید در سطح کشور هم در فضای حقیقی و هم فضای مجازی امر فرهنگسازی محقق شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز صدای توپ و تانک میدان جنگ شنیده نمی‌شود چرا که کارزار اصلی در عرصه جنگ نرم است. میراث فرهنگی دوران دفاع مقدس باعث شده است انقلاب اسلامی حتی در این عرصه نیز پرقدرت ظاهر شود. در راستای ارتقای قدرت نرم، کنگره ها و یادواره های گرامیداشت شهدا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و برگزاری این قبیل برنامه ها موجب زنده نگه داشتن یاد شهدا می‌شود.

محمدی اصل در پایان با اشاره به تقارن روز برگزاری اجلاسیه شهدای دانش آموزی و فرهنگیان با هفته معلم افزود: ارج نهادن به جایگاه معلمان اهمیت بالایی دارد و انتظار داریم امسال هفته گرامیداشت مقام معلم با شکوه هرچه تمام برگزار شود و سپاه استان با تمام توان از برنامه های آموزش و پرورش در این زمینه پشتیبانی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار