امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

زکات فطره باعث کامل شدن روزه است

فیروزکوه ( پانا) - امام جمعه شهرستان فیروزکوه، پرداختِ زکاتِ فطره را واجب دانست و گفت زکات فطره باعث کامل شدن روزه می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۵۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
زکات فطره باعث کامل شدن روزه است

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه ضمن تبریک عید سعید فطر در راستای فضیلت نماز این عید و مبحث فطریه و زکات گفت: نماز عید سعید فطر، در زمان غیبت امام زمان عج، مستحب و دارای ثواب زیادی است و به دو صورت فرادا یا جماعت خوانده‌می‌شود. این نماز دو رکعت است. در رکعت اول، بعد از حمد و سوره، پنج قنوت و در رکعت دوم، چهار قنوت دارد. در قنوت هر دعایی خوانده‌شود، اشکالی ندارد، ولی بهتر است که دعای «اللهم اهل الکبریاء والعظمة ...» خوانده شود.

حیدری ضمن اشاره به اهمیت زکات فطره افزود: زکات فِطره مالی است که واجب است در روز عید فطر به فقیران پرداخت شود یا صرف اموری دیگر شود که در روایات اسلامی، بر اهمیت زکات فطره تأکید شده‌است. برپایه این روایات، زکات فطره باعث کامل‌ شدن روزه است، که در این رابطه، ابوبصیر و زراره از امام صادق(ع) نقل کرده‌اند، همان‌گونه که هر کس نماز بخواند و از روی عمد در تشهد صلوات بر پیامبر(ص) نفرستد نمازش باطل است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین بر انسان مسلمان واجب است که در غروب شب عید فطر، برای خود و هر کسی که نان‌خور او است، زکات فطره بدهد و هر کس روزه بگیرد و عمداً زکات فطره ندهد روزه‌اش پذیرفته نمی‌شود. و چه بسا پرداخت‌نکردن زکات فطره موجب مرگ شود، که از زکات فطره با عنوان فطریه و فطره یاد می‌شود، همچنین پرداخت زکات فطره، موجب قبولی روزه‌ی ماه مبارک رمضان می­‌گردد و در حدیث از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است که «زکات فطره مکَمّلِ روزه است.»

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: زکات فطره به ازای هر فرد سه کیلوگرم گندم یا جو یا خرما یا برنج است که به قیمت امروزی حدود نفری شصت هزار تومان می‌شود که بهتر است به فقیر شیعه داده شود.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطیـما ایلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار