امام جمعه پاکدشت:

زکات فطره مکمل و تمام کننده روزه است

پاکدشت (پانا) - امام جمعه شهرستان پاکدشت در خطبه‌های خود میان نمازگزاران ، زکات فطره را مکمل و تمام کننده روزه دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۵۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
زکات فطره مکمل و تمام کننده روزه است

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت در خطبه‌های نماز جمعه در ارتباط با اهمیت و فضیلت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان با تمام برکات و فضیلت‌های خود به پایان رسید و تنها حسرت بر دل افرادی گذاشت که فیض زیادی از این ماه نبردند. درماه مهمانی خدا در ایام روزه‌داری و شب‌های قدر و کارهای خیری که دارای ثوابی برابر با هزار ماه دیگر دارد و درهای بهشت باز می‌شوند و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه با کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند، هر روز و شبی در ماه رمضان دارای اعمال و فرایض است‌. آخرین شب از این ماه نیز اعمالی دارد که می‌توان با انجام آن، ثواب و بهره بیشتری از این ماه پر خیر و برکت برد.

وی ضمن تاکید بر جایگاه و اهمیت زکات فطره در میان مسلمانان افزود: زکات فطره مکمل و کامل کننده روزه است‌ و یک منبع ساده و عادى نیز براى رفع نیازهاى فردى و اجتماعى در نظر گرفته شده است. زکات فطره این است که هر فرد مسلمانی که توانائى اداره کردن زندگى خود و اشخاص تحت اداره خود را داشته باشد و براى تأمین نیازهاى سالانه خویش نیازى به غیر ندارد، مکلف است بابت خود و هر کس دیگرى که مخارج آنان را به عهده دارد از افراد خانواده و غیر آنان مقدارى از خوراک معمولى یا معادل آن را از نظر قیمت بپردازد، این مقدار بابت هر یک نفر حدود سه کیلوگرم است و راه مصرف آن همان راه مصرف زکات مال است.

وی همچنین ادامه داد: خصوصیتى که این منبع دارد این است که اگر چه بنظر ناچیز می‌رسد اما مشقتى در آن احساس نمیشود و مقرر است که در روز معینى از سال یکجا جمع آورى شده و پرداخت گردد تا در رفع نیازمندی‌هاى متناسب در هر جامعه و محیط و زمان نقش مؤثرى داشته باشد. پرداخت زکات باعث قبولى روزه ماه مبارک رمضان می‌گردد، موجب حفظ انسان از مرگ در آن سال می‌شود و باعث سلامتى جسم و پاکسازى روح از رزایل اخلاقى است.

لزومی همچنین از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد و عنوان کرد: دلگرمی ملت‌های مظلوم حضور ملی ما در عرصه‌های انقلابی است؛ تردیدی نیست که رژیم جنایتکار و نژادپرست صهیونیسم با وجود سابقه طولانی نزدیک به یک قرن در اعمال ضدانسانی و ضد حقوق بشری به ویژه علیه ملت مظلوم فلسطین، هیچگاه دنباله رو روابط مسالمت آمیز با ملت‌های جهان عرب نبوده و نخواهد بود از این رو شناخت اهداف دشمن صهیونیستی برای ملل عرب و مسلمان به ویژه مقاومت اسلامی ضد صهیونیستی در داخل و خارج فلسطین بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه شهرستان پاکدشت در ادامه روز قدس را نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل دانست و گفت: دشمنان چقدر سعی کرده‌اند در طول این سال‌ها که روز قدس را که نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند. روز قدس نشان‌دهنده‌ی صف‌بندی حق در مقابل باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است لذا امسال بیش از همیشه مردم تلاش کردند. روز قدس در ایران اسلامی به همه‌ دنیا نشان داد که عقربه‌ انقلاب و ملت ایران به کدام سمت و کدام جهت است و نشان داد که اراده‌ ملت ایران چیست، ترفندها و حقه‌ها و هزینه‌های دشمنان بر روحیه‌ ملت ایران اثری ندارد.

خبرنگار دانش‌آموز محدثه موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار