تمام جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر در تهران؛

نماز عید سعید فطر به امامت رهبر انقلاب اقامه می‌شود

درب‌های مصلی جز درهای ضلع جنوبی از ساعت ۴ صبح باز می‌شود/ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از ساعت ۵ صبح رایگان است/ ۱۵۰ تاکسی از ۱۰ مسیر مردم را به محل اقامه نماز می‌برند/ تعیین چهار پارکینگ برای خودروهای شخصی/ قطار شهری در ایستگاه شهیدبهشتی توقف نخواهد داشت

تهران (پانا) - نماز عید سعید فطر ۱۴۰۲ فردا شنبه دوم اردیبهشت به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اقامه خواهد شد. این مراسم که پس از سه سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار می‌شود، به صورت زنده از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های صداوسیما پخش خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نماز عید سعید فطر به امامت رهبر انقلاب اقامه می‌شود

*طبق اعلام ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران، برنامه‌های ویژه جایگاه از ساعت ۷ صبح آغاز خواهد شد و نماز عید فطر به امامت رهبر فرزانه انقلاب، در حدود ساعت ۸ صبح اقامه خواهد شد.

*مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، از ورودی‌های بزرگراه شهید سلیمانی و ایستگاه متروی مصلی، درهای شماره ۱۸ و ۱۹ در ضلع شمالی و ورودی‌های خیابان شهید قنبرزاده، درهای شماره ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ در ضلع شرقی، از ساعت ۴ صبح پذیرای مردم خواهد بود.

*درهای ضلع جنوبی مصلی، به‌منظور روان‌سازی ترافیک و تسهیل و تسریع هدایت نمازگزاران به‌سمت مکان‌هایی که امکان استقرار و اتصال صفوف نماز وجود داشته باشد، تماماً بسته خواهند بود.

*قطار شهری در ایستگاه شهیدبهشتی توقف نخواهد داشت و ایستگاه‌های سهروردی، شهیدقدوسی به‌عنوان جایگزین ایستگاه شهیدبهشتی در خط ٣ برای تخلیه مسافران در نظر گرفته شده است. فعالیت این ایستگاه بلافاصله پس از پایان مراسم، برای خروج جمعیت، از سرگرفته خواهد شد.

*همه درهای مصلی، حتی درهای بسته ضلع جنوبی، پس از پایان مراسم، برای خروج راحت‌تر جمعیت باز خواهند شد.

*استفاده از سرویس‌های حمل و نقل شهری، اتوبوس و قطارشهری از ساعت ۵ صبح روز عید رایگان خواهد بود.

*ستاد برگزاری نماز عید فطر اعلام کرده است: ضمن استدعا از خانواده‌های مکرم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی که می‌تواند نقش مهمی در روان‌سازی تردد در مسیرهای منتهی به مصلی داشته باشد، در عین حال، تلاش شده به ظرفیت توقفگاه‌های خودروهای شخصی تا حد امکان افزوده شود. از این رو، فضای قابل استفاده پایانه بیهقی، بنیاد مستضعفان، گلگشت و حکمت صدرا به این منظور در اختیار قرار خواهند گرفت.

*مردم می‌توانند برای دریافت آخرین اطلاعات مربوط به نماز عید سعید فطر با وارد کردن کد دستوری #۱۴۰۲*۷* در اپراتور همراه اول، اخبار لازم را دریافت کنند.

*نمازگزاران حتماً از مهر و سجاده(زیرانداز) شخصی استفاده کرده و از به‌همراه داشتن وسایل حجیم و غیر ضروری خودداری کنند.

*چهار پارکینگ برای استفاده خودروهای شخصی در ضلع شمال و غرب محدوده مصلی پیش‌بینی شده است که شامل پارکینگ حکمت صدری یک و دو، پارکینگ بنیاد مستضعفان و پارکینگ بیهقی می‌شود. محدوده ورود و خروج پارکینگ‌های حکمت صدری، غرب به شرق اتوبان همت است. محدوده ورود و خروج پارکینگ بنیاد مستضعفان شمال به جنوب بزرگراه شهید مدرس و محدوده ورود و خروج پارکینگ بیهقی از میدان آرژانتین است. این چهار پارکینگ برای استفاده خودروهای شخصی پیش‌بینی شده است.

*برای پارکینگ موتور سیکلت‌ها ضلع شرقی مجموعه مصلی یعنی خیابان‌های منتهی به قنبرزاده پیش‌بینی شده است.

*سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز اعلام کرد: در راستای حضور گسترده مردم در مراسم نماز عید سعید فطر، سازمان تاکسیرانی تعداد ۱۵۰ دستگاه تاکسی ون را آماده سرویس‌رسانی به نمازگزاران کرده است که از ساعت ۴ بامداد روز عید سعید فطر آمادگی دارند تا نمازگزاران را به‌طور رایگان از مسیرهای زیر به محل برگزاری نماز انتقال دهند.

«مسیر شماره ۱: متروی شهید مفتح - شهید مطهری

مسیر شماره ۲: تقاطع سهرودی- شهید بهشتی

مسیر شماره ۳: درب شمالی پارکینگ بیهقی

مسیر شماره ۴: درب ضلع جنوب پارکینگ بنیاد مستضعفان

مسیر شماره ۵: پارکینگ حکمت صدرا (گل‌گشت ۱)

مسیر شماره ۶: تونل حکیم

مسیر شماره ۷: بزرگراه شهید حقانی- شهید همت

مسیر شماره ۸: میدان آرژانتین - اقاقیا

مسیر شماره ۹: پارکینگ حکمت صدرا (گل‌گشت ۲)

مسیر شماره ۱۰: درب شمالی پارکینگ بنیاد مستضعفان»

*طبق اعلام ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران، ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان تشکیلاتی دختر و پسر تحت عنوان پیک عید با نشان خاص در بین صفوف قرار می‌گیرند و کوله‌هایی دارند که حاوی محتوای خوب برای خردسالان و نوجوانان است و قرار است به روزه‌اولی‌ها و خردسالان هدیه بدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار