ساعت کار ادارات فارس پس از ماه مبارک رمضان اعلام شد

شیراز (پانا) - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس: ساعت کار اجرایی دستگاه های استان پس از پایان ماه مبارک رمضان تا چهاردهم خرداد ماه سال جاری از ۰۷:۰۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۶۵۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ساعت کار ادارات فارس پس از ماه مبارک رمضان اعلام شد

عبدالعلی کریمی گفت: ساعت آغاز بکار مدارس مقاطع متوسطه و ابتدایی نیز هفت صبح تعیین می‌شود و در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل و دارای فرزند در مقاطع پیش‌دبستان و دبستان هستند، دستگاه‌های اجرایی در تعامل با یکدیگر مکلفند با شناور شدن ساعت شروع بکار یکی از والدین موافقت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس گفت: ساعت آغاز بکار کارکنان زن سرپرست خانوار نیز به صورت شناور خواهد بود.

۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کار ادارات فارس ۶ صبح الی ۱۳ است

کریمی در ادامه بیان کرد: ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری ساعت شروع بکار ادارات از ساعت ۶ صبح الی ۱۳ تعیین شده است.
وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، دستگاه های سرمایشی را خاموش کنند.

موافقت با دورکاری پنجشنبه‌های کارکنان دولت در فارس تا پایان تیرماه

دبیر شورای اداری استان فارس عنوان کرد: دستگاه های مشمول برای رعایت ساعت کار هفتگی کارکنان، موظفند باقی مانده ساعت را به صورت دورکاری تعریف کنند. همچنین شورای تامین استان به منظور توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، مدیریت بهینه مصرف انرژی و ارتقای بهره وری، پیشگیری و ارتقای آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی، حمایت از خانواده با دورکار شدن کارکنان دستگاه های اجرایی استان از ابتدای اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه در روزهای پنجشنبه به مدت سه ماه‌ در سال ١٤٠٢ موافقت کرد.

کریمی افزود: کار واقعی هر فرد باید بر اساس وظایف مشاغل عمومی و تخصصی برای انجام در پنجشنبه‌ها تعریف شود و مدیر یا رئیس سازمان هم بایستی بر انجام تکالیف دورکاری پنجشنبه ها نظارت کند و چنانچه انجام نشده باشد، به عنوان مرخصی محسوب شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی موظفند با استفاده از سامانه‌ها و امکانات ایجاد شده دولت الکترونیک ارایه خدمات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری را در دستور کار خود قرار دهند و زمینه دسترسی شهروندان به تمامی خدمات خود را از طریق سامانه‌های الکترونیکی فراهم کنند، گفت: در این رابطه لازم است ضمن سرعت بخشیدن به تکمیل و بهره‌برداری از طرح ها و برنامه‌های پیشبینی شده برای توسعه دولت الکترونیک هر دستگاه زمینه و امکان دسترسی شهروندان به سامانه‌های ارایه خدمات را به صورت فراگیر و در اسرع وقت فراهم کند.

پذیرش مراجعات مردمی و حضوری در روزهای شنبه تا چهارشنبه

معاون استاندار فارس با بیان اینکه پذیرش مراجعات مردمی و حضوری باید در روزهای شنبه تا چهارشنبه انجام پذیرد، اظهارکرد: دستگاه اجرایی موظف است اقدامات لازم را برای امنیت شبکه‌های اطلاعاتی مورد استفاده برای طرح دورکاری و محافظت از داده ها و اطلاعات انجام دهد. کارمندان دورکار نیز موظفند ضوابط حفاظتی دستگاه متبوع خود را رعایت کرده و داده‌ها و اطلاعات مربوط به فعالیت یا فعالیت های شغلی خود را در اختیار اعضای خانواده یا سایر افراد قرار ندهند.

وی در رابطه با الزامات کارمندان دورکار گفت: کارمند دورکار باید با دستگاه یا واحد سازمانی متبوع خود هماهنگی کامل داشته و از انضباط کاری لازم در خصوص حضور و تحویل به موقع محصول کاری خود برخوردار باشد.

دبیر شورای اداری استان فارس ادامه داد: همچنین بایستی همواره امکان دسترسی سهل و آسان به کارمند وجود داشته باشد به طوری که حداکثر به فاصله یک روز کاری پس از درخواست تلفنی دستگاه متبوع، کارمند جهت انجام امور مورد نظر و هماهنگی به واحد مربوط مراجعه کند مگر آنکه با هماهنگی قبلی در مرخصی باشد.
کریمی افزود: مدیر واحد متبوع کارمند یا کارمندان دورکار موظف است پس از پایان هردوره از طرح دورکاری، گزارشی در مورد عملکرد افراد ذیربط و نحوه پیشرفت امور به کارگروه اجرایی ارسال کند.

وی به بیان اولویت‌های فعالیت‌های دورکاری و فعالیت های فیزیکی که قابلیت انجام در منزل را دارند، پرداخت و اظهارکرد: این اولویت‌ها شامل فعالیت ها یا وظایف مشاغل عمومی و اختصاصی هستند که به صورت الکترونیکی و در بستر اینترنت انجام می شود. همچنین باید امکان پاسخگویی به مکاتبات در بستر اتوماسیون اداری در منزل وجود داشته باشد.

معاون استاندار فارس، امور پژوهشی و تحقیقاتی و تهیه گزارش عملکرد فعالیت های انجام گرفته شده در طول هفته را از دیگر اولویت‌های فعالیت‌های دورکاری دانست و گفت: تهیه و تدوین گزارش های عمومی و تخصصی بازدیدهای صورت گرفته در طول هفته، انجام امور برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی عمومی و تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی مجازی، برگزاری جلسات، سمینارها به صورت ویدیو کنفرانس و سایر فعالیت های قابل انجام در منزل از دیگر اولویت‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.

نحوه خدمات دهی بیمارستان‌ها، بانک‌ها و مراکز امدادی

کریمی با بیان اینکه فعالیت های نیمه حضوری و الکترونیکی در حال انجام است، بیان کرد: بیمارستان‌ها، مراکز امدادی نظیر اتفاقات آب، برق و گاز، خدمات امداد جاده‌ای، مراکز بهداشتی و درمانی و سلامت، اورژانس، انجام امور بانکی در شعب، بخش های عملیاتی و دارای نوبت کاری ، آتش نشانی و مراکز انتظامی، تأمین کالاهای ضروری و بخش عملیاتی خدمات پست باید به روال قبل ارایه خدمات کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار