وزیر علوم در پاسخ به پانا:

‌نگاه آموزش عالی در حوزه دولتی باید نیاز‌محور باشد

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر نیازمحور شدن رشته‌های دانشگاهی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
‌نگاه آموزش عالی در حوزه دولتی باید نیاز‌محور باشد

‌محمدعلی زلفی گل در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار پانا درباره دیدار روز گذشته دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه وزارت علوم در راستای ماموریت خود پیرامون رشته‌هایی که شغلی برای آن‌ها وجود ندارد چه اقداماتی را در دستور دارد، بیان کرد: ما قبلا پیش‌بینی کرده بودیم که در سال ۱۴۰۲ یک همایش علمی تحت عنوان آموزش نیاز‌محور و مهارت‌محور برگزار کنیم. از متخصصان آموزش عالی در دانشگاه‌های کشور بخواهیم تا نظرات خود را ارائه دهند. خروجی این همایش استفاده شود تا بتوانیم آموزش عالی کشور را نیازمحور کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: دو دیدگاه وجود دارد. بخشی که مربوط به دولت بوده و هزینه آموزش عالی را دولت متحمل می‌شود باید کاملا حساب‌شده‌ و براساس نیازهای جامعه باشد. در بخشی دیگر مردم خودشان هزینه آموزش عالی را در دانشگاه‌های غیر دولتی پرداخت می‌کنند که در این بخش چون مردم خودشان هزینه را پرداخت می‌کنند در راستای افزایش دانایی جامعه می‌توانند در هر رشته‌ای که علاقه دارند، تحصیل کنند. در قسمتی که‌ هزینه آموزش عالی را دولت می‌پردازد حتما باید نیاز‌محور باشد.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به جلسه روز گذشته مقام معظم رهبری با دانشجویان، بیان کرد: از نظر بنده جلسه بسیار خوبی بود. نشان می‌دهد که سال به سال میزان‌ فرهیختگی و فرزانگی دانشجویان ما در حال ارتقا است. انصافا مطالبی که دانشجویان ارائه کردند کاملا پخته شده بود و بخش قابل توجهی از‌ نظرات و انتقادات و پیشنهادات دانشجویان عالمانه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار