رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد؛

افزایش ۴۶ درصد ورودی بیمارستان‌ها در نوروز

تهران (پانا) - رئیس سازمان اورژانس کشور گفت میزان ورودی به بیمارستان‌های کشور در نوروز امسال ۴۶ درصد افزایش داشت و چهار میلیون و ۵۰۰ نفر به این مراکز مراجعه و خدمات درمانی دریافت کردند.

کد مطلب: ۱۳۶۴۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴۶ درصد ورودی بیمارستان‌ها در نوروز

جعفر میعادفر در مراسم تقدیر از خادمان سلامت که در محل وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی برگزار شد، گفت: در طرح سلامت نوروزی که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین امسال اجرا شد، ۱۶۰ هزار اعمال جراحی انجام شد که ۳۵ درصد آن اورژانسی و ۶۵ درصد آن غیراورژانسی بود.

وی اظهار داشت: در این ایام ۴۷ پیوند عضو، ۲۶ پیوند قلب و ۲۱ پیوند کلیه انجام شد و در حوزه بیماری‌ها ۴۰۰ هزار مراقبت در مرزهای زمینی و هوایی، هشت هزار مورد تست کرونا، ۴۰ هزار دز واکسن هاری و ۲۷ هزار نمونه برداری از بیماری‌ها انجام شد.

به گفته میعادفر، حدود یک میلیون بررسی و بازرسی از اماکن بهداشتی و رستوران اقامتی انجام شد که از این تعداد ۲۰ هزار مورد به قوه قضاییه معرفی و سه هزار و ۴۰۰ مورد پلمب شدند.

وی افزود: در بازدیدهای اماکن اقامتی نیز حدود ۱۷ هزار بازدید از هتل و مهمانسراها انجام شد، ۲۵ هزار بازدید از مراکز بهداشتی با حدود ۳۰۰ هزار ماموریت نیز انجام شد.

رئیس اورژانس اظهارداشت: ۱۰ درصد رشد در حوادث ترافیکی و ۱۶ درصد غیرترافیکی داشتیم؛ ۴۲ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و به ۴۰۰ هزار تبعه غیرایرانی و سه هزار و ۴۰ مورد خدمات در راهیان نور ارائه شد.

استان‌های دارای بیشترین حوادث ترافیکی

وی افزود: بیشترین حوادث ترافیکی را در تهران، اصفهان، خراسان رضوی و فارس شاهد بودیم. در استان‌های شرقی از جمله خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان حوادث ترافیکی تلخ داشتیم. حدود ۱۰۰ هزار واحد خون و ۹۶ هزار کیسه خون نیز به بیمارستان‌ها ارسال شد.

به گفته میعادفر، در نوروز امسال ۴۷ مورد زلزله تجربه کردیم و برای ۱۵ نفر از مصدومان این حوادث، اقدامات جراحی انجام شد و در پی ریزش سنگ در جاده‌های شمالی سه نفر فوت و ۱۲ نفر مصدوم شدند. در بخش غرق شدگی هم ۴۰ درصد و مسمومیت با منو اکسید کربن ۱۱ درصد کاهش داشتیم.

وی ادامه داد: برای امسال که اربعین حسینی را در پیش داریم، زیرساخت‌هایی در استان‌های مرزی انجام می‌دهیم؛ مرکز درمانی در شهرستان مهران در فضای ۲ هزار و ۲۰۰ متر در حال احداث و خرداد سال جاری افتتاح می‌شود و در مرزهای دیگر نیز فضاهایی در حال احداث است؛ امسال مرزهای هشتگانه داریم که مانند امداد نوروزی خدمات مطلوبی به زائران حسینی ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار