با مبلغ 500 تا 750 میلیون در چه استانی می‌توان خانه خرید؟

تهران (پانا) - با مبلغ 500 تا 750 میلیون تومان نه تنها در پایتخت که حتی در مراکز استان‌ها هم امکان خرید خانه وجود ندارد مگر خانه‌هایی که کمتر از 70 متر باشند و در مناطق حاشیه‌ای مراکز استان‌ها قرار گرفته باشد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
با مبلغ 500 تا 750 میلیون در چه استانی می‌توان خانه خرید؟

در شرایط تورمی طبیعی است که افراد جامعه بدون فکر کردن به نیازهای اساسی‌شان در اولین گام دغدغه حفظ سرمایه‌شان را داشته باشند. حالا این حفظ سرمایه می‌تواند خرید سکه، طلا و ماشین باشد یا اگر مبلغ سرمایه جواب دهد اقدام به خرید ملک و زمین می‌کنند.

خرید ملک در ایران جدای از برآوردن نیاز به یک سرپناه همیشه یکی از گزینه‌های اصلی سرمایه‌گذاری در ایران بوده است.مدت‌هاست که در شهرهای بزرگ با یک سرمایه 1 میلیاردی هم نمی‌توان به‌راحتی خانه خرید.

در آذرماه 1401 خبرگزاری پانا به بررسی خرید خانه‌های 1 میلیاردی در پایتخت پرداخت. در آن گزارش عنوان شد که در آن تاریخ با 1 میلیارد تومان امکان خرید خانه‌های زیر 70 متر در مناطق مرکزی و جنوبی تهران وجود دارد.

جدول بررسی خرید مسکن 1 میلیاردی در‌ آذرماه 1401

حالا باگذشت کمتر از 4 ماه با این مبلغ نه در تهران که در هیچ‌کدام از شهرهای بزرگ ایران نمی‌توان خانه دار شد.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که با عموماً مبلغ 500 تا 750 میلیون تومان در هیچ‌کدام از مراکز استان‌ها امکان خرید خانه وجود ندارد مگر خانه‌هایی که در حاشیه این مراکز استان‌ها قرار گرفته باشند.

یکی از گزینه‌های خرید خانه در حاشیه‌های شهرهای بزرگ خرید خانه‌های مسکن مهری است که تجربه گذشته به‌شدت مردم را نسبت به خرید این نوع خانه‌ها بی‌اعتماد کرده است.

با بررسی خانه‌های شخصی که در مراکز استان‌ها برای فروش گذاشته‌شده‌اند با مبلغ 500 تا 750 میلیون تومان خانه‌هایی با متراژ کمتر از 70 متر آن هم در حاشیه شهرهای بزرگ می‌توان خرید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار