معاون پرورشی دبستان حضرت زهرا(س)۲ رودهن:

محفل انس با قرآن خاستگاهی از منشا قرآن برای تحقق اهداف مذهبی در مدرسه است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی دبستان حضرت زهرا(س)‌۲ رودهن، برگزاری مجالسی چون محفل انس با قرآن در مدارس را خاستگاهی از منشا قرآن برای موفقیت در تحقق اهداف مذهبی در مدرسه برشمرد که به صورت هدفمند باید در تمام طول سال تحصیلی در مدارس به تناوب و مستمر برگزار شود.

کد مطلب: ۱۳۶۴۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
محفل انس با قرآن خاستگاهی از منشا قرآن برای تحقق اهداف مذهبی در مدرسه است

منصوره اکبری، معاون پرورشی دبستان حضرت زهرا(س) ۲ رودهن در گفت‌وگو با پانا پیرامون برگزاری محفل انس با قرآن در مدارس گفت: «قرآن و آموزه‌های آن از جمله مواردی است که در مدارس بسیار باید به آن پرداخته شود، چرا که یکی از اهدافی که ما در مدارس دنبال می‌کنیم تربیت مذهبی و تعالی شخصیتی دانش‌آموزان در زمینه ارتقا و تکامل هویت دینی و معنوی است؛ در ماه مبارک رمضان که حال‌وهوای معنوی و عرفانی زیادی دارد لازم است فضای مدارس متناسب با این ماه بعد معنوی و مذهبی آن افزایش یابد و با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی متناسب گامی در راستای تربیت دینی دانش‌آموزان برداشته شود.»

وی افزود: «برگزاری محفل انس با قرآن یکی از همین فعالیت‌های ثمربخش و بسیار مفید در قالب تربیت مذهبی دانش‌آموزان است که باید به صورت بسیار ویژه و خاص به آن پرداخته شود. دانش‌آموزانی که در یک نظام اسلامی و مکتب محمدی در حال رشد و پرورش هستند نیازمند این مورد هستند که با کتاب آسمانی خود یعنی قرآن بیشتر آشنا و مانوس شوند، این مسئله به خصوص در ماه مبارک رمضان جلوه عینی تر و درخشان‌تری به خود می‌گیرد و مربیان و معاونین پرورشی بهتر است که انجام این امر را در ماه رمضان سرلوحه اقدامات تربیتی و پرورشی خود در مدارس قرار داده و متعهدانه پیگیر اجرای کیفی آن در بین دانش‌آموزان باشند.»

معاون پرورشی دبستان حضرت زهرا(س) ۲، در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد: «برگزاری مراسم هایی چون محفل انس با قرآن و جلسات روانخوانی قرآن کریم بخصوص در مقطع ابتدایی آثار بارزتری از خود برجای می گذارد و باعث می شود دانش‌آموزان از همان مقاطع اولیه تحصیلی با قرآن به صورت کاملاً تخصصی آشنا شده و زمینه های انس آنان با قرآن در مقاطع بالاتر فراهم شود.»

اکبری اذعان کرد: «دانش‌آموزان با حضور در محفل انس با قرآن و قرائت دسته جمعی قرآن بیش از بیش در یک موقعیت معنوی و آموزشی و تربیتی ویژه قرار می‌گیرند تا آهسته این شرایط تربیتی فراهم‌ می‌شود که دانش‌آموزان ما افرادی متعهد به قرآن پرورش یایند و در مسیرهای قرآنی حرکت کنند، همین دسته جمعی قرآن خواندن علاوه بر حس و حال معنوی مفهوم اینکه همه انسان‌ها با هر موقعیت و جایگاهی می‌توانند در پیشگاه خداوند حاضر شده و با خواندن کلام آسمانی‌اش به او نزدیک‌تر شده و در محضر خداوند همه با هم برابرند و فقط معیار سنجش، میزان ایمان و تقوا است، تمام این‌ها به طور ضمنی در محفل انس با قرآن به دانش‌آموز منتقل شده و در ذهن و روحش نهادینه می‌شود.»

این‌ معاون پرورشی تاکید کرد: «مربی و معاون‌پرورشی در مدرسه یک‌ جریان‌هدفمند و متعالی را برای دانش‌آموزان طی می‌کند و بی‌شک دین و مذهب و متعلقات آن مانند کتاب آسمانی از جمله آن ضروریاتی است که جای کار و اقدام آموزشی و تربیتی بسیاری در مدارس دارد، در واقع ریشه تعهد و هویت دینی که از خانواده شکل گرفته در مدرسه بارور و تکامل می‌یابد و در جامعه متبلور می‌شود، بنابراین مربی پرورشی برای رسیدن به این هدف غایی مهم لازم است بسیار بامهارت و تخصصی پیگیر اجرای برنامه‌های مذهبی همچون محفل انس با قرآن در مدرسه و بین دانش‌آموزان باشد.»

وی پرورشی در پایان تصریح کرد: «به عنوان یک مربی پرورشی در مدرسه تلاش کرده‌ام که هر روز جلسه محفل انس با قرآن با گروهی از دانش‌آموزان باشیم تا ضمن نهادینه کردن این رفتار در شخصیت او، زمینه‌های ارتقا و تعالی معنوی در آینده هم فراهم شود.»

خبرنگار: ویدا آزادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار