جشن بزرگ روزه اولی‌های سما شیروان برگزار شد

شیروان (پانا) - رییس مرکز آموزشی و فرهنگی سما شیروان، هدف از برگزاری جشن روزه‌اولی‌ها را ترویج احکام دینی و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مناسک دینی دانست و اظهار کرد روزه‌داری تکلیف مهم الهی است که برای انسان قرار داده شده است.

کد مطلب: ۱۳۶۴۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جشن بزرگ روزه اولی‌های سما شیروان برگزار شد

حسین محمودی عنوان کرد: دختران و بانوان سرزمین باید حضرت فاطمه را الگوی خویش قرار دهند.

رییس مرکز آموزشی و فرهنگی سما شیروان با اشاره به نقش خانواده در فرهنگ‌سازی امور، افزود: خانواده نقش مهمی در پرورش نسل روزه دار ایفا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین جواد خوش بیان، مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان نیز با اشاره به فضیلت‌های ماه رمضان و روزه داری، بیان کرد: روزه داری فرصت مناسبی برای صیقل دادن روح و تمرین و تقویت نفس است.

وی با تاکید بر برنامه محوری در راستای ترویج فرهنگ روزه داری، افزود: متولیان فرهنگی باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ نماز و روزه‌داری برنامه داشته باشند.

راضیه احمدزاده، مدیر دبستان دخترانه سما شیروان نیز با اشاره به ارزش و جایگاه معرفتی و معنوی روزه داری، افزود: روزه داری جدا از جایگاه معنوی آن، فواید فراوانی دارد که باید به آن پرداخته شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات روحی و روانی با روزه داری و انجام اعمال ماه رمضان حل می‌شود.

احمد زاده افزود: حال و هوای خوب و سرشار از معرفت را در تک تک روزه اولی‌هایی که امروز در سالن فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گرد هم آمده اند، می‌شود دید، روزه اولی‌هایی که با چادرهای زیبا و سفید و صورتی فضای این مراسم را عطرآگین کرده اند.

مدیر دبستان دخترانه سما شیروان بیان کرد: این مراسم که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، دانش آموزان کلاس سوم به همراه مادرانشان با شور و شوق فراوان و با چادر نمازشان، به سالن فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان دعوت شدند و با قرائت عهدنامه، اهمیت حجاب و نماز با معبود خود عهد بستند.

شایان ذکر است از جمله برنامه های این جشن بزرگ پرنشاط و معنوی اجرای دکلمه، شعرخوانی، تئاتر، مسابقه و در انتها اقامه نماز مغرب و صرف افطار در حسینیه حضرت ولی عصر (عج) به پایان رسید.

خبرنگار: سمانه پورغلام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار