در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

لزوم ارائه آموزشِ تغییرات اقلیم در مدارس

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید با مفاهیم تغییر اقلیم آشنا شوند، گفت تدریس دروس با محتوای تغییر اقلیم و نحوه سازگاری با آن ویژه دانش‌آموزان ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارائه آموزشِ تغییرات اقلیم در مدارس

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «متناسب با مساله تغییر اقلیم برای دانش‌آموزان و بخش آموزش و پرورش باید اهدافی تعیین شود و در دروس بر اساس پایه تحصیلی‌ دانش‌آموزان باید مطالبی درباره اقلیم، تغییرات و اثرات آن و روش‌های مقابله یا نحوه سازگاری با آن گنجانده شود.»

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی تاکید کرد: «دانش‌آموزان باید بدانند که همه ارکان زندگی از جمله کیفیت آب، دسترسی به آب سالم و بهداشتی و امنیت غذایی وابسته به اقلیم است و اگر همانند گذشته تغییر اقلیم ادامه داشته باشد، زمین جایی برای زندگی نخواهد بود.»

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند بنابراین توجه به نسل جدید و ذهنیت آنها درباره اقلیم بسیار اهمیت دارد. دانش‌آموزان باید بدانند که زمین، وطن و خانه ما است و هر طور که شده باید زمین را حفظ کنیم و از آثار و پدیده‌های مخرب تغییر اقلیم جلوگیری کنیم.»

وظیفه با بیان اینکه ایران جزو ۹ کشور آسیب‌پذیر در برابر تغییرات اقلیم است، گفت: «از اثرات تغییر اقلیم می‌توان به کاهش بارش و افزایش دما اشاره کرد. ضمن تغییرات اقلیمی آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد می‌کند. خشکسالی‌های متوالی و شدید موجب از بین رفتن پوشش گیاهی می‌شود و به تدریج تراکم گیاهی را کاهش می‌دهد. گرد و خاک در هوا افزایش می‌یابد و مشکلات زیاری را برای سلامت مردم ایجاد می‌کند. بنابراین لازم است که نسل آینده قدرت سازگاری با تغییرات اقلیمی را داشته باشد و تحقق این مساله نیازمند آموزش است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار