با حضور فرمانده کل ارتش انجام شد؛

رونمایی و الحاق ‌1084 نوع تجهیزات و تسلیحات به یگان‌های نزاجا

تهران (پانا) - در آستانه روز ارتش و در راستای افزایش توان رزم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 1084 دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات جدید، بازآماد، بازتولید و تولیدی نیروی زمینی ارتش پس از سان و رونمایی توسط امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، به یگان‌های این نیرو ملحق شد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی و الحاق ‌1084 نوع تجهیزات و تسلیحات به یگان‌های نزاجا

‌به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر سرلشکر سید‌عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش با حضور در آوردگاه قائم آل محمد(ص)، از 1084 دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات بازآماد، بازتولید و تولیدی نیروی زمینی ارتش سان دید.

خودرو تانکبر جدید ۱۰×۱۰ کیان ۸۰۰ با قابلیت جابه‌جایی ادوات فوق سنگین زرهی که توسط مرکز تولید و بهینه سازی شهید زرهرن طراحی و ساخته شده، سطحه‌های پل شناور با قابلیت بسترسازی جهت عملیات عبور از رودخانه، شبیه‌ساز مسلسل نارنجک انداز ۳۰ میلی‌متری با قابلیت ارتقای سطح آموزش و مهارت خدمه تیرانداز، سامانه تجمیعی جنگال آرش به منظور تجهیز تیپ‌های واکنش سریع و متحرک هجومی جهت اجرای مأموریت مراقبت و رهگیری از جمله تجهیزات بومی و بازتولید شده نیروی زمینی ارتش است که در جریان برپایی آوردگاه و نمایشگاه دستاوردهای این نیرو رونمایی شد.

همچنین سامانه اخلالگر ارتباطی منصوب بر پهپاد مهاجر۶، خودروی فرماندهی کنترل تاکتیکی، خودروی ارتباطی جهت ایجاد ایستگاه مخابراتی سیار، سامانه سلولار تاکتیکی با قابلیت ایجاد پوشش شبکه ارتباطی تلفن همراه و سامانه پدافندی شهید مجید از دیگر دستاوردهای رونمایی شده در نمایشگاه نیروی زمینی ارتش است.

همچنین در این مراسم، تجهیزات و تسلیحاتی در حوزه‌های زرهی، توپخانه، موشکی، پهپاد، بالگردی، جنگال و... شامل موشک الماس، بمب قائم، موشک ضد زره دهلاویه 2، سه سامانه‌‌ دوربین دید در شب، چف و فلر و موشک شفق نصب شده بصورت متمرکز بر بالگرد کبری، سامانههای موشکی فتح 360، گلوله‌های هوشمند و نقطه‌زن، تانک‌برهای سنگین و فوق سنگین کیان 700 پلاس و 600، موشک سهند3، موشک میثاق، سامانه‌های پدافند هوایی یگان‌های متحرک هجومی، توپهای 105 و 155 میلی‌متری پس از بازآماد، بازتولید و افزودن امکانات نوین به این تسلیحات در صنایع داخلی شهید زرهرن، جهادخودکفایی، وزارت دفاع و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و ارزیابی میدانی در رزمایش‌ها و تمرینات تخصصی به یگان‌های عملیاتی نیروی زمینی ارتش ملحق شدند.

ارتش هر آنچه را برای انجام ماموریتش لازم باشد، آماده می‌کند/ تحریم‌ها و تهدید‌ها ملت ایران را متوقف نخواهد کرد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در مراسم الحاق و رونمایی از تسلیحات و تجهیزات جدید، به‌روز شده، بازتولید و بازآماد شده نیروی زمینی ارتش در آوردگاه مرکز بهینه‌سازی، نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن این نیرو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای عرصه آمادگی دفاعی و امنیت، شهیدان سرافراز نیروی زمینی، به ویژه شهید سپهبد صیاد شیرازی اظهار داشت: سال 1402 را با بهار قرآن در حالی آغاز کردیم که کشور ما و دشمنان دو روند متفاوت را طی می‌کنند.

وی افزود: در این سو اقتدار و استحکام نظام اسلامی به برکت هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بصیرت و هوشمندی ملت بزرگ ایران در برابر نقشه‌های شوم دشمنان، بسط و بهبود در روابط خارجی با همسایگان، تحکیم و تنظیم روابط راهبردی با دو قدرت بزرگ جهانی، برقرار موازنه قدرت در غرب آسیا و جهان و سربلندی نظام و مدافعان انقلاب در نبرد سنگین، پیچیده و سختِ شناختی و جنگ روانی قرار دارد. در سوی دیگر، آشفتگی و درهم ریختگی نظام سلطه و به‌ویژه آشکارتر شدن علائم فروپاشی و اضمحلال رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم.

فرمانده کل ارتش با اشاره به نامگذاری سال جدید اظهار داشت: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران، تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در نامگذاری سال جدید به عنوان مهار تورم، رشد تولید را نصب‌العین خود قرار داده و تلاش می‌کنند با یافتن راه‌کارهای کمک به دولت و مردم نقش آفرین باشند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با برشمردن مولفه‌های قدرت نظامی گفت: برای حفظ صلح، ثبات، استقلال، امنیت، حدود و ثغور و نظام اسلامی، یکی از مهمترین مولفه‌‌ها، قدرت و اقتدار نظامیِ بومی و خود اتکاست. قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ما، ناشی از ایمان به خداوند بزرگ، رهبری الهی و پیامبرگونه، پشتوانه بی‌نظیر مردمی، عزم و اراده پولادین رزمندگان و تسلیحات و تجهیزات به‌روز و کارآمد است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران، به برکت هدایت‌های حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، با اشراف کامل اطلاعاتی و رصد تهدیدات و استفاده از فناوری های به روز و توان علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دفاعی هر آنچه را برای انجام ماموریت خطیر خود لازم باشد، آماده می‌کند.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به دستاوردهای نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و ادامه داد: نیروی زمینی که ستون فقرات ارتش و نیروی محوری است، امروز در این آوردگاه، بخشی از این دستاوردها را به نمایش گذاشته است. در واقع این آوردگاه، نمونه‌ای از اراده رزمندگان نیروی زمینی محوری، در ارتقای توان، خوداتکایی و خودکفایی است.

وی افزود: اگرچه نظامیان معمولا نمی‌توانند همه آنچه را که دارند ارائه کنند، اما گوشه‌ای از آنچه را که امکان پذیر است، از توانمندی ارتش در سایر نیروها، در بهار امسال نشان داده خواهد شد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز این میدان، شاهد تجهیزات و تسلیحات تولیدی، باز تولید، بهینه‌سازی و تامین شده نیروی زمینی است که متناسب با نیاز عملیاتی با چهار ویژگی دور زن، نقطه زن، هوشمند، با قابلیت شبکه شدن، آماده شده است که پاسخگوی نیاز عملیاتی روز و جنگ‌های آینده است و در ساختارهای موشکی، پهپاد، جنگال، اطلاعات، پدافند هوایی، هوانیروز، واکنش سریع، متحرک هجومی مکانیزه، زرهی و توپخانه به کار گرفته خواهد شد.

وی افزود: آنچه از توانمندی نیروهای مسلح تاکنون دیده‌اید و آنچه امروز مشاهده کردید و آنچه در روزهای آینده خواهید دید، متکی بر عناصر برنامه، همت و عزم عملیاتی و اجرایی، مدیریت و نیروی انسانی جهادی و انقلابی و هماهنگی و هم‌افزایی بین بخشی به دست آمده و بیانگر این واقعیت است که تحریم‌ها و تهدید‌ها ملت ایران را متوقف نخواهد کرد و این ملت امیدوارتر از قبل به سوی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی به پیش خواهد رفت.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در پایان این مراسم از فرمانده نیروی زمینی، مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) و ستاد ارتش تشکر و قدردانی کرد.

کدام تسلیحات به نزاجا الحاق شد

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری نمایشگاه و آوردگاه بزرگ دستاوردهای نزاجا و الحاق یک هزارو ۸۴ دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات و تجهیزات حوزه رزم زمینی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروزه عرصه و سرنوشت نبردها و منازعات، بر روی زمین مشخص می‌شود و نیروی زمینی بر این اساس مطابق با جنگ‌های حال و آینده، ۲۳ رسته عملیاتی را در ساختار خود تعریف کرده که این ۲۳ رسته باید مطابق با تأمین نیازهای عملیاتی روز و با رویکرد آینده محور، تجهیز و تسلیح شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نیروی زمینی تمامی تسلیحات خود را بر مبنای ۴ اصل هوشمند بودن، دورزن بودن، دقیق زن بودن و قابلیت شبکه محور شدن ایجاد کرده است و ما در این آوردگاه بخش‌هایی از دستاوردهای نیروی زمینی را که با رویکرد و نگاه به داخل کشور تولید کرده‌ایم را به نمایش گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این دستاوردها اشراف اطلاعاتی لازم را برای ما در خطوط مرزی ایجاد می‌کنند، گفت: امروز مجموعه قابل توجهی از تسلیحات و تجهیزات ارائه شده در این آوردگاه به یگان‌های نیروی زمینی ارتش ملحق خواهند شد، تا سطح بازدارندگی را ارتقا داده و امنیت پایدار را برای کشور رقم بزنند.
امیر سرتیپ حیدری تصریح کرد: امروز نیروی زمینی ارتش از موشکهای دقیق زن و دورزن و همچنین از سامانه‌های جنگال اثرگذار زمین پایه و هواپایه برخوردار است.

وی افزود: سامانه‌های جنگال پیشرفته نصب شده بر بالگردها، محیط عملیات بالگردی را برای ما تامین و ایمن می‌کند. همچنین سامانه‌های جنگالی پهپاد پایه ما، امروز قادر به تامین ایمنی عملیات‌های هوایی پهپادها در گستره ماموریتی تعیین شده هستند.

فرمانده نزاجا گفت: سامانه‌های جنگالی نصب شده بر خودروهای ما نیز قادر به پشتیبانی عملیات‌های زمینی نزاجا هستند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به پیشرفت‌های این نیرو در حوزه ارتقای توان عملیاتی بالگردی گفت: در حوزه بالگردی امروز شاهد به کارگیری موشک دقیق زن شفق با برد ۲۰ کیلومتر، تولید شده در جهاد خودکفایی هوانیروز هستیم که این موشک به یگان‌های تابعه الحاق شده است. همچنین بالگردهای ما امروز از قابلیت فیلمبرداری، بمب‌ریزی و فریب موشکی برخوردارند و با نصب سامانه‌های دید در شب، به شکل فزاینده‌ای از توانایی اجرای عملیات رزم شبانه برخوردارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز از سامانه اطفای حریق نصب شده بر یک فروند بالگرد شنوک رونمایی کرده‌ایم که قادر به اطفای حجم گسترده‌ای از آتش است.

وی با اشاره بر اهمیت اصل تحرک در نیروی زمینی خاطرنشان کرد: اصل تحرک شاکله مهم قدرت نیروی زمینی محسوب می‌شود و ما در حوزه افزایش تحرک نزاجا اقدامات اساسی را در طول سال‌های اخیر انجام داده‌ایم؛ تا اینکه تحرک این نیرو امروز به بالاترین سطح خود رسیده است؛ به طوریکه قادریم قاطبه یگان‌های عملیاتی نیروی زمینی اعم از تانک‌ها، نفربرها، توپ‌ها و انواع ادوات سنگین و فوق سنگین را در یک سریال به دورترین نقاط مرزی منتقل کنیم.

امروز نیروی زمینی به واسطه تعامل با وزارت دفاع، شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت ستادکل نیروهای مسلح و هیئت رئیسه آجا از توان رزمی بسیار بالایی برخوردار شده است؛ به گونه‌ای که با الحاق یک هزارو ۸۴ دستگاه تجهیزات و تسلیحات دفاعی به خط انتظاری که ستادکل نیروهای مسلح ترسیم کرده رسیده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا هر روز بر این پیشرفت‎ها افزوده شود و این روند تکاملی ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار