معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد تأکید کرد:

غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی صحیح، از مهم‌ترین اهداف سند تحول بنیادین است

ملارد(پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد در نشست هم‌اندیشی غنی‌سازی اوقات فراغت بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق فعالیت‌های اوقات فراغت، در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی صحیح، از مهم‌ترین اهداف سند تحول بنیادین است

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد در نشست هماهنگی اوقات فراغت بیان کرد: ترسیم برنامه ۶ ماهه فعالیت‌های پرورشی و تربیت‌بدنی برای همه حوزه‌های معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی ضروری است و لازم است به طور مکرر از مدارس بازدید صورت گیرد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اهمیت پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با فعالیت‌های مثبت و سازنده تصریح کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای نوجوانان، از مهم‌ترین اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای بهینه طرح‌های این حوزه، شایسته است که کارشناسان هر حوزه، به بررسی تعداد و آمار نیروهای انسانی بپردازند و زمینه لازم برای اجرای طرح‌ و برنامه‌ها را فراهم کنند.

حضرتقلی خطاب به همکاران حوزه پرورشی، تربیت‌بدنی و سلامت افزود: در مورد آمار نفرات زیرشاخه هر حوزه پیش‌بینی و برآورد داشته باشید و در برنامه ۶ ماهه و طرح‌ها از آن استفاده کنید.

این مقام مسئول تأکید کرد: در اجرای برنامه‌های متنوع، اعتبارسنجی و نیازسنجی را در نظر بگیرید، از لحاظ کیفی و کمی موارد مورد نیاز در اجرای طرح را در نظر گرفته، چراکه تأمین اعتبار دقیق از این طریق، شرایط اجرای برنامه‌ها را به درستی فراهم می‌سازد.

در این نشست ، در مورد برنامه‌های حوزه مختلف ویژه اوقات فراغت، برنامه تابستانی کانون‌های فرهنگی، درنظر گرفتن سالن‌های ورزشی برای فعالیت‌های دانشآموزی‌، برپایی کلاس‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی ، ادبی، تعیین ظرفیت‌های هر حوزه از طریق نشست‌های تعاملی با همکاران، اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و خلاقانه ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان ، بحث و تبادل نظر شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار