الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در «کاهش تورم و افزایش تولید»

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت مدیریت شهری از مهمترین دستگاه‌های اجرایی در کاهش تورم و افزایش تولید است و لذا سهم این دستگاه در تحقق شعار سال باید معین و مشخص شود و از این رو لازم است شهرداری برنامه عملیاتی در این خصوص به شورای شهر تهران ارایه دهد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در «کاهش تورم و افزایش تولید»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی با اشاره به اهمیت شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان کاهش تورم و افزایش تولید گفت: امروز ما در شرایطی خاص قرار داریم و مقام معظم رهبری به بهترین شکل این شرایط را درک و راهکار برون رفت از مشکلات را نمایان کردند.

وی افزود: باعنایت به نامگذاری سال 1402 توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال مهار تورم و افزایش تولید به عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی، یکی از مهمترین دستگاه های اجرایی در کاهش تورم و افزایش تولید در شهر تهران می توانند مجموعه ارکان مدیریت شهری می باشند.

صادقی خاطرنشان کرد: لذا سهم مدیریت شهری در تحقق شعار سال می بایست تعریف شود و برنامه ها و اقدامات اجرایی وعملیاتی شهرداری تهران با این رویکرد بازتعریف و بازطراحی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از اینرو طرح یک فوریتی «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه های اجرایی وعملیاتی مدیریت شهری در کاهش تورم وافزایش تولید» تقدیم هیات رییسه شورا شد.

صادقی گفت: از طرفی با توجه به فشار های اقتصادی بر روی خانواده های تهرانی و افزایش افسارگسیخته هزینه های زندگی شهری از یک طرف و از طرف دیگر نقش مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان، سهم مدیریت شهری در سبد هزینه های خانوار می بایست تدقیق و نسبت به کاهش فشارهای اقتصادی به سبد هزینه خانوار اقدام عاجل صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: از این رو می بایست جهت نیل به اهداف ذیل سهم مدیریت شهری تعیین و اقدامات عملیاتی برای تحقق شعار سال صورت پذیرد: کاهش هزینه های زندگی در سبد معیشتی مردم، کاهش هزینه های حمل و نقل عمومی، کاهش هزینه های تهیه مایحتاج روزمره غذایی، کاهش هزینه های گردشگری و بهره مندی از اماکن شهری، کاهش عوارض واحد های تولیدی ساختمانی و کسب و پیشه، تقویت فرصت های اشتغال زایی و کار آفرینی و حمایت از تولید داخلی، کاهش هزینه های ساخت و اجاره مسکن.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری تهران موظف است ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به ارسال لایحه برنامه های عملیاتی و اجرایی مدیریت شهری به منظور تحقق شعارکاهش تورم و افزایش تولید جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران اقدام کند.

گفتنی است طرح مذکور با امضای کلیه اعضای حاضر با بیست رای در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای ششم به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار